Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#957173
Fast vinkeln samt linsen gör det nog inte riktigt rättvist. Den ena bilden är ju tagen centrerat och den andra från sidan... Klart det inte blir raka linjer då.
av Schmoyoho
#957224
Olika vinklar eller ej så har jag också haft svårt att smälta mittkonsollen på XC90, typ de assymetriska fläktutblåsen runt skärmen och dörrlisterna i varierande tjocklek :( . Å andra sidan hade jag även svårt att smälta mittkonsollen på V70N, att den var sned kontra 850:s väldigt platta och raka konsoll.
av Amli
#957436
Jag kan hålla med om att det är inget vidare linjespel men det kvittar i det här fallet enligt mig. Interiören i nya XC90 är i mina ögon med bred marginal det bästa Volvo gjort. Kan t o m sträcka mig till en av de finaste jag suttit i över huvudtaget.
Användarvisningsbild
av xerent
#957461
Amli skrev:Jag kan hålla med om att det är inget vidare linjespel men det kvittar i det här fallet enligt mig. Interiören i nya XC90 är i mina ögon med bred marginal det bästa Volvo gjort. Kan t o m sträcka mig till en av de finaste jag suttit i över huvudtaget.
Kan ju hända att jag ändrar uppfattning när jag fått provsitta en. Hur olika saker ser ut på bild och hur de upplevs i verkligheten vet ju alla som har beställt en hamburgare på McDonalds. Fast där är dom snyggare på bild :D
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#958389
xerent skrev:Bilarna kan ju komma med olika utrustningsnivåer också "olika lyxighetsgrad".
Det finns ju en anledning till varför jag åker Volvo idag. För en vettig peng får man 215 hk, AWD, Helläder, Exenon, rejält med utrymmy, praktisk bil, osv, osv osv osv. För samma summa om väljer Premiummärkena får man knappt någon motor, sunkig tygklädsel och 2wd och halogen från 70-talet.

Visst kan Volvo hoppa upp i premiumklassen och sedan släppa liknade lågbudgetalternativ utan "lyxighetsgrad" med obefintlig motor som övriga premiumtillverkare.

Men någon sådan kommer inte jag vara intresserad av, då köper jag hellre en Passat med 240 hk AWD, Helläder och massa utrustning en en fattigmans V90 utan motor och awd.

Jag tycker det är synd att man skippar dagens kunder och värden, men samtidigt kan jag förstå besluten då lönsamma penningstarka premiumkunder lockar i asien.

Om V60 skulle vara ett alternativ så måsten den ju bli enormt mycket större, t.o.m större än dagen V70 för passat är ju redan nu större än V70.
av Sharkbait
#959834
VolvoB20 skrev:
xerent skrev:Bilarna kan ju komma med olika utrustningsnivåer också "olika lyxighetsgrad".
Det finns ju en anledning till varför jag åker Volvo idag. För en vettig peng får man 215 hk, AWD, Helläder, Exenon, rejält med utrymmy, praktisk bil, osv, osv osv osv. För samma summa om väljer Premiummärkena får man knappt någon motor, sunkig tygklädsel och 2wd och halogen från 70-talet.
Spoiler »

:-)-) :-)-)

Kan bara hålla med.
Användarvisningsbild
av xerent
#959907
Jo, jag håller nog också med. Jag spelar inte i premiumklassen och Volvo kommer springa ifrån mig om de bara tänker satsa på översta medelklassen och överklassen. Det är tråkigt, men vi får se vad Volvo hittar på. Än har vi inte sett deras nya modellprogram.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#963133
Undrar hur tankarna går i Volvoledningen nu.

Tittar på senaste statistiken där V70 totalt krossar alla andra märken i försäljning.klar etta, alla kategorier. Förmodligen för det get absolut mest för pengarna i sitt segment.

Nu dödar man Lagom-V70 och byter till Premium-V90 som ska slåss om försäljningen med BMW 5an, Audi A6 och Mercedes E klass. Men ingen av dessa premium bilar är ju ens med på topp 10 i Sverige, ?:-/ Opss, är det det man satsar på på nu när man tänker byta marknad och kundkrets.

Eller skippar man Mellanmjölks landet lagom för det är ju här V70 regerar medans V90 ska erövra penningstarka kunder i Kina.
Användarvisningsbild
av sura56
#963162
Visst blir nya V90 lite mer "premium", den växer ju en storlek kan man säga.
Samtidigt tror jag att när nya V60 kommer så har den växt en storlek och
kommer att hamna i dagens V70:s storlek, och vips så har dom en "folkbil" igen :lol:
av Sharkbait
#963186
sura56 skrev:Visst blir nya V90 lite mer "premium", den växer ju en storlek kan man säga.
Samtidigt tror jag att när nya V60 kommer så har den växt en storlek och
kommer att hamna i dagens V70:s storlek, och vips så har dom en "folkbil" igen :lol:

Skall V90 konkurrera mot konkurrenter som V70 gör idag.
V60 skall bli "större" och ta V70 plats för att konkurrera mot samma konkurrenter som V70 (V90) har idag.
Skall V40 bli lika stor som dagens V60 för att konkurrera mot V60 konkurrenter?
Skall det komma en ny modell som ersätter dagens V40?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]