Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GT-mannen
@W.A.P.E: Jag fick ett mejl från World of Volvo idag där det stod följande:

"From March 7th to 19th, you will have the opportunity to experience the Volvo ES90 in person at the entrance level of World of Volvo. Welcome to see why this car is in a class of its own and how it invites a life in balance."

/Håkan
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Stort tack!
Användarvisningsbild
av V9097
Nu är den officiell. Den går att konfigurera på Volvos svenska sida.

Några reflektioner

-Snygg, ser mindre ut än den är.
-Liten skuff och liten frunk. Som väntad är det en hatchback.
-Lite dyrare än jag trodde, men finns bara som Ultra än så länge.
-Ventilerat läder är tillval
-Starkaste versionen har 680hk, men ändå långsammare till 100 än snabbaste EX30
-Mittkonsolen mellan framstolarna ser lite märklig ut
-Singel motor extended range är inte den version som har längst räckvidd, undrar om Volvo verkligen skrivit rätt här?
Användarvisningsbild
av ShogunX
Har sedan första stund tyckt att den är för lik Polestar 2. Tråkigt nog blir det också tydligt att S90 skapades med andra avsikter än att simpelt bli en XC90-sedan, vilket EX90 i det här fallet ändrade på.
Användarvisningsbild
av V9097
ShogunX skrev:Har sedan första stund tyckt att den är för lik Polestar 2. Tråkigt nog blir det också tydligt att S90 skapades med andra avsikter än att simpelt bli en XC90-sedan, vilket EX90 i det här fallet ändrade på.
Jag håller med om att den är lik Polestar 2, men ett nummer större. Efter att ha kollat lite närmare på specen för ES90 blir det väldigt uppenbart att den är designad för Kina. Det syns i baksätet om inte annat.
Jag hade kog kunnat tänka mig att gå från kombi till halvkombi om det inte var för att bagageutrymmet är så litet. Märkligt litet för en bil som är 5,0m lång.
Jag tror också den kommer upplevas klumpig med sitt axelavstånd på 310 cm och den har inte fyrhjulsstyrning.
Användarvisningsbild
av V9097
Kermit75 skrev:Lite av nya EX60….

https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... 026-launch
Jag är inte helt säker på att jag gillar smygbilden av XC60. Känns som det där baklyset hade passat bättre på en Zeekr. Men jag hoppas helheten blir bra ändå
Användarvisningsbild
av batmac
Tycker det ser ut som en större EX30
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

kan komplettera med följande ,, 1. har inte s[…]

Låskistan till passagerarsidan behöver […]

Fläktmotor