EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1543594
Den där panelen ser inte lika illa ut på denna bild, men vill man ha en jeanspanel?
Sen kan man fundera på varför det inte skiljer mer mellan Extended Range och Performance gällande räckvidd och förbrukning. Tycker att WLTP borde vara över 500 km på någon variant.
.
4.JPG
4.JPG (82.96 KiB) Visad 4414 gånger
5.JPG
5.JPG (55.19 KiB) Visad 4414 gånger
av Sevir
#1543608
Som en nybliven C40 ägare så blev man inte direkt sugen på byta.
Användarvisningsbild
av cgullin
#1543610
Beställt en gul Twin Motor Performance, ska bli kul att testa! Körde CbV, tänker inte stå för restvärdet på en gul bil :D Håller med om att det prickiga skräpet till inredning ser plastigt och illa ut. Inredningen som är på den gula ser bra mycket bättre ut, ser ut att vara mer klätt i tyg vilket förhoppningsvis kan ta bort en del av plastkänslan.
ex30_2.png
ex30_2.png (1.35 MiB) Visad 4398 gånger
Användarvisningsbild
av svergie2
#1543620
cgullin skrev:Beställt en gul Twin Motor Performance, ska bli kul att testa! Körde CbV, tänker inte stå för restvärdet på en gul bil :D Håller med om att det prickiga skräpet till inredning ser plastigt och illa ut. Inredningen som är på den gula ser bra mycket bättre ut, ser ut att vara mer klätt i tyg vilket förhoppningsvis kan ta bort en del av plastkänslan.
ex30_2.png
Bra val, hade gjort likadant om jag beställt en EX30!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1543702
cgullin skrev: ons 07 jun 2023, 22:30 Beställt en gul Twin Motor Performance, ska bli kul att testa! Körde CbV, tänker inte stå för restvärdet på en gul bil :D Håller med om att det prickiga skräpet till inredning ser plastigt och illa ut. Inredningen som är på den gula ser bra mycket bättre ut, ser ut att vara mer klätt i tyg vilket förhoppningsvis kan ta bort en del av plastkänslan.

ex30_2.png
Det kommer nog bli kalas, ser fram emot att få se den på din kanal framöver :-)
Användarvisningsbild
av grillchips
#1568188
Skulle lämna in V90n på skadefix hos Volvo idag, möttes av denna på parkeringen, bredvid en C40!
Bild

Bild

Bild

Hade inte tid att fråga om provsitt och annat men jag tycker verkligen att den är svinläcker. Ljusår bättre än x40-modellerna.
Tror definitivt att den kommer sticka ut på vägarna. På tal om sticka ut, laddluckan såg ut att vara sju meter lång... :party:
Användarvisningsbild
av batmac
#1568221
EX30 är faktiskt lite spännande, speciellt CC-varianten tror jag kan bli trevlig. Men jag tycker fronten ser så konstig ut när det är tomt mellan strålkastare och emblem. Priset är också för högt om man vill ha twin motor och lite mer att dra med. Ser dock helt klart den som ett alternativ som nästa bil, tillsammans med ID7 Tourer.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1568254
@batmac, instämmer! CC:n är jag riktigt nyfiken på, på bild är den ju mumma. Vi är i valet och kvalet med att byta ut V90n, vi är däremot inte riktigt redo att gå hel-el som huvudbil ännu. Vår Mini Cooper SE har varit fantastisk men har otroligt kort räckvidd (10 mil såhär års med värmare...), så vi landar nog i en hybrid (X1 25e?) innan hel-el. Då borde EX30 ha kommit ner lite i pris och fått barnsjukdomar åtgärdade.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1569385
Nu äntligen har jag provkört. Single engine.
Vilken konstig volvo. ;-) spann gott med bakhjulsdrift.
I stort sett ingen "fysisk" knapp kvar, allt via panelen
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Vi som beställt nya XC60

På väg till handlaren! XC60 Recharge[…]

Hej igen. Bilen som det gäller är d&arin[…]

Missljud i bilen

Lyft upp och känn om det är något […]

Ojämn Tomgång.

Felkoder? Inställning av gasspjäll och s[…]