Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

#1503297
valln skrev:Fast att Volvo inte skulle vara folkhemsbil har vi hört sedan 850 lanserades...
Det är alltså inget nytt fenomen.
Så sades det också om 700-serien, som var utvecklad för den nordamerikanska marknaden. Volvo har länge lyckats hålla sig i "nästanpremiumsegmentet". Medvetet eller omedvetet har jag ingen aning om, men det ligger nog i strategin att tala om att konkurrenterna heter BMW och Mercedes, och sen ta lite mindre betalt och inte heller erbjuda riktigt samma förfining.
#1503299
Fast i "premium" så tycker iaf jag att ett bra rostskydd, driftsäkerhet, bekväma stolar och brist på vägbuller, samt motorer utan massa mekaniska problem (VEA) ska vara givna inslag. Därför tänker definitivt inte jag köpa nån Volvo på tex SPA-plattformen, och skulle jag få en, så skulle jag sälja den.

Det räcker inte med "rätt" motstånd i blinkersspaken, eller "rätt" dörrtjoff.

Men vi har ju alla våra olika krav på vad vi köper.
#1503312
Volvoold skrev:Fast i "premium" så tycker iaf jag att ett bra rostskydd, driftsäkerhet, bekväma stolar och brist på vägbuller, samt motorer utan massa mekaniska problem (VEA) ska vara givna inslag. Därför tänker definitivt inte jag köpa nån Volvo på tex SPA-plattformen, och skulle jag få en, så skulle jag sälja den.
Kan hålla med om att jag önskar lite mer på de punktenra jag också, men jag sitter bra i stolarna och har inte haft några stora kvalitetsproblem. Mindre premium är också den ofta lite vaga vägkänslan, karossskarvar och interiör som inte riktigt är uppe på den nivå som de bästa tyskarna håller. Men jag håller definitivt känslan i Volvo högre än Kia, Peugeot, Ford, Opel, Renault osv, nite minst interiört.

Men nu halkade vi visst ifrån ämnet som var Volvos elbilar, eller bristen på just sådana..... jag hoppas som sagt att VOlvo visar var skåpet skall stå (rulla) i slutet av detta år.
#1503860
valln skrev:Går det att provköra Toyotas bz4x hos handlarna nu?
Ja! Min son har kört och beställt, prel lev jan/feb.
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]