Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av putte66
#1474337
Läser på flera ställen att Volvo planerar att bygga en tredje bilfabrik i Europa.

Då kommer ju nästa fråga, var hamnar den då ?

Jag är övertygad om att det blir i ett EU land. Kan det bli Österuropa eller Tyskland måntro ?
av Rådlös
#1474358
Har du inget exempel på någon tidning eller webbsida där det står att läsa?
Jag söker kanske inte sådana speciella nyheter, och visste inget om det.

Redan PG Gyllenhammar försökte göra affärer med det Östeuropeiska landet Ungern. Han ville sälja hjullastare dit (det fanns ett behov där och då) Men Ungrarna hade inga pengar utan ville betala med fartyg i stället. Vid denna tiden var Sverige fortfarande en av världens större nationer på skeppsbygge. Det blev inga affärer. För något år sedan eller två kunde vi läsa att IKEA gav upp i Ryssland. Det var bara korruption som styrde där. Jag tvivlar nog på något Östeuropeiskt land för en ny bilfabrik.
av Malmstroem
#1474368
Jag håller på Östeuropa. Inte så långt österut som Ryssland och Belarus -- utan något som Tjeckien, Slovakien eller Slovenien. Polen och Ungern är också möjliga, men något mindre troliga. Tror jag. ;-)

Jag blir förvånad om det blir Frankrike eller Tyskland. UK är nog uteslutet. Spanien/Portugal/Italien tvivlar jag också på.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1474739
Det vore ju nice om man la fabriken i Skellefteå där batterier ska byggas, eller i Skövde som ska sätta samman elmotorer.
Dock gissar jag på Östeuropa, typ Slovakien, Rumänien eller Bulgarien.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1474772
valln skrev:Österupa har för dålig energimix...Så det är nog uteslutet.
Räcker med att man producerar sin årsförbrukning så nöjer sig folk med det. Blir nån vindpark, solpark och en reklamkampanj.
av III
#1474814
Det finns ju en mer eller mindre övergiven bilfabrik i Trollhättan. Den kanske kunde vara något. Då stärker man ju made in Sweden känslan. När till exporthamn. Bra kommunikationer.
av Erik Å
#1474828
Hehe, den kanske går att köpa billigt när Nevs huvudägare Evergrande står på randen till konkurs 😋
Jag är faktiskt på besök i Trollhättan och åkte förbi stallbacken nyss.. ska jag gå in och fråga? :party:
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]