Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

#1433139
Volvo released this picture today:

Bild

I tried to arrange the cars by their size:

Bild

There is one car smaller than the XC40 (XC20?), and there are two more vehicles in the 40 range. One of them is going to be presented today, and I guess it will be a C40 SUV Coupé and a V40. Next we have cars that seem to be XC90 and S90. The most interesting car is the one on the right which looks like a minibus.
#1442779
Jämfört med Volkswagen ligger Volvo riktigt dåligt till när det gäller rena elbilar tyvärr!

Nu lanseras ID4 och först kommer den som bakhjulsdriven, som jag förstår kommer snart också den fyrhjulsdrivna varianten.

ID4 har 21 cm markfrigång och är som en V60CC.

Volvo behöver ju snarast komma med en V60CC elbil, men jag tror det är flera år bort tyvärr...
#1442811
Skulle V60 kunna vara bilen ovanför XC40 på bilden ovan, eller är det bara SUV'ar? (sedan verkar helt borta)
Den under XC40 förmodar jag är den äckliga C40'n.
Det är lite spännande om Volvo eller Polestar hinner först med nästa SUV - Den i polestar3 storlek och vilken av dem ovan det är isf.
#1444207
Volvo Electric Portfolio 2025 arranged.jpg
Volvo Electric Portfolio 2025 arranged.jpg (128.81 KiB) Visad 14603 gånger
I rearranged the cars again, now it seems as if there is only one additional electric model in the 40 range (and that's the C40). The cars with a dark grey text are just for reference. The car titled "S90" could also be an SUV-coupe of the XC90 instead, could be called C90 or XC100. Taking this further, the car titled "XC60" could be an SUV-coupe C60. Aerodynamically styled cars (SUV coupes) could become a big thing (see also Jaguar iPace, Tesla Model Y, Ford Mustang Mach-E etc.).

https://www.autoexpress.co.uk/volvo/352 ... brands-evs
"Speaking exclusively to Auto Express, Volvo’s Senior Vice President of Design, Robin Page, told us that in combination with the firm’s focus on electrification, Volvo’s future model line-up will be very different to what we see today."
#1565924
Den som heter XC20 är EX30. Den som heter XC90 är EX90. Den som heter V100 är EM90. Och slutligen, den som heter S90 är ES90 (om den nu får heta så).

Något jag missat bland det som är "offentligt"? Undrar när EX60 kommer presenteras. Annat?

Man kan ju jämföra ohm-värdet man f[…]

https://www.biltema.fi/sv-fi/bil---mc/bilreservdel[…]

Om framhjulen spinner är där väl n[…]

Finns frästa block som sätts över &[…]