Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av Lövet
mikebike skrev:Rimligen borde 12V batteriet laddas både under färd och när bilen är ansluten till nätet.
Ja det vore ju dumt om det inte var så. Men det hade varit kul om något verkligen var säker på det ;-)
Användarvisningsbild
av chrille300
Lövet skrev:
mikebike skrev:Rimligen borde 12V batteriet laddas både under färd och när bilen är ansluten till nätet.
Ja det vore ju dumt om det inte var så. Men det hade varit kul om något verkligen var säker på det ;-)
Finns ett sätt att ladda batteriet under färd, man väljer en pedal läge. Då kör man enbart med gaspedalen och bromsar gör man att släppa pedalen och då ska den ladda upp batteriet under färd. Testade det när jag var och provade Polestar 2 så ja det finns. :-)
av mikebike
chrille300 skrev: lör 31 okt 2020, 18:30
Lövet skrev:
Finns ett sätt att ladda batteriet under färd, man väljer en pedal läge. Då kör man enbart med gaspedalen och bromsar gör man att släppa pedalen och då ska den ladda upp batteriet under färd. Testade det när jag var och provade Polestar 2 så ja det finns. :-)
Vad har detta med frågeställningen att göra?
av Lövet
mikebike skrev:Vad har detta med frågeställningen att göra?
Ingenting. Dessutom regenererar bilen alltid, oavsett läge. Första delen av pedaltrycket på bromsen är inte mekanisk utan elektrisk. Detta oavsett valt körläge.
Användarvisningsbild
av joel80
Någon som hört något kring uppgraderingar/förändringar för MY22 för Polestar 2? Hörde rykten för flera månader sen att man skulle få en effektivare uppvärmning som kunde påverka räckvidden lite positivt, speciellt vintertid. Men nu hittar jag inget alls kring det.

borde väl börja hända något snart med tanke på att det man beställer om nån månad eller två borde bli just MY22?

Skickat från min SM-G988B via Tapatalk

av mikebike
joel80 skrev: sön 27 dec 2020, 21:57 Någon som hört något kring uppgraderingar/förändringar för MY22 för Polestar 2? Hörde rykten för flera månader sen att man skulle få en effektivare uppvärmning som kunde påverka räckvidden lite positivt, speciellt vintertid. Men nu hittar jag inget alls kring det.

borde väl börja hända något snart med tanke på att det man beställer om nån månad eller två borde bli just MY22?

Skickat från min SM-G988B via Tapatalk
Det sägs att Polestar 2 skall få värmepump (något jag trodde de redan hade), och så skall den få fungerande mediasystem och app. ;-)
Användarvisningsbild
av ThomasT
När kommer de billigare varianterna av Polestar 2?
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37

Tusen tack! :-) Ja det verkar vara en vettig bil[…]

Japp allt var låst. Idag var det runt 0 grad[…]

V40 D4 Dörr problem

Idag var det runt 0 och problemet försvann f&[…]

Köpråd v60 bensin

Hejsan, Har funderat på att importera v60 me[…]