Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1407733
Lövet skrev: fre 16 okt 2020, 10:14
Ilduce77 skrev:Deras app är tydligen riktigt dålig, även om VW-gruppen köpt upp Volvo On call..
Den gör jobbet och funkar varje gång numera. Däremot kan den upplevas seg när den ska kommunicera med bilen. Tar 20s att få svar när man låser osv. Annars vet jag inte vad den skulle anses dålig på som On Call är så mycket bättre på?

Den har kanske blivit bättre nu... Var bara inne och läste på ett audiforum om e-tron och där var det många som inte fick kontakt med sin bil och kunde förvärma den..

Så jag har ingen egen erfarenhet.. 😀
Användarvisningsbild
av Vojje
#1407737
Lövet skrev:
Vojje skrev: lör 17 okt 2020, 18:58 och hur ska han ladda 12V batteriet...?
antingen genom att köra bilen eller använda en 12v batteriladdare
tog mig friheten att kika lite i manualen...

The vehicle cannot be operated when the 12 Volt
vehicle battery is drained. The vehicle battery
must not be charged under any circumstances.

The charging of the vehicle battery requires
specialized knowledge and technology.
— The vehicle battery may only be charged by
an authorized Audi dealer or authorized Audi
Service Facility. Otherwise, the electronic
systems in the vehicle may be severely damaged.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1407868
Det är ju genrellt två grundläggande fel med Polestar som Etron när man kollar efter.

Bilen är fortfarande i Beta. Exv är inte alla funktioner klara. genom att man inte har OTA verkar alla fel kräva verkstadsbesök.
Serviceorganisationen har ingen koll på vad det är för bilar och därför måste de bärgas till närmsta verkstad som kan bilen. För det flesta verkar det innebära Götebort för Polestar. För Audiägarna verkar det vara mer problematiskt.

Tesla i all ära med sina fel och fördelar de har. Det försprång som de har, har uppenbarligen skapat panik bland många traditionella europeiska biltillverkare som släpper ofärdiga produkter. ID.3 verkar ju vara ännu sämre än polestar och audi. Och ska dessutom dras med VAG som ska försöka styra upp det som har sämsta ryktet av alla verkstäder.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1407870
Vojje skrev: lör 17 okt 2020, 20:36
Lövet skrev:
Vojje skrev: lör 17 okt 2020, 18:58 och hur ska han ladda 12V batteriet...?
antingen genom att köra bilen eller använda en 12v batteriladdare
tog mig friheten att kika lite i manualen...

The vehicle cannot be operated when the 12 Volt
vehicle battery is drained. The vehicle battery
must not be charged under any circumstances.

The charging of the vehicle battery requires
specialized knowledge and technology.
— The vehicle battery may only be charged by
an authorized Audi dealer or authorized Audi
Service Facility. Otherwise, the electronic
systems in the vehicle may be severely damaged.
Audi får 12V att framstå som något nytt och exotiskt i bilar. Som kommit på senare tid genom metallen Unobtanium :D
Användarvisningsbild
av Rillee
#1408096
Ska man släppa en bil i beta stadie så får man ju ha OTA
av Lövet
#1408125
EbbevonVolvo skrev:556000 för en ID3. Vad kommer då fyran att kosta?
Priserna är redan klara. Id4 kostar 514k eller 614k i de två versioner som finns. I princip finns ingen lös utrustning att välja. Id3 finns i fler varianter, det där är den dyraste. https://www.volkswagen.se/sv/elbilar/id ... .html#MOFA Jämfört med vad man får så känns ID4 extremt mycket mer prisvärd för tillfället men id3 lär komma i snikvarianter framöver.
av pellemando
#1408141
mikebike skrev:Enyaq med AWD och stora batteriet lär kosta 650 000...
SKODA ENYAQ iV 60 Pris från 448 500 kr inkl moms
SKODA ENYAQ iV 80 Pris från 547 700 kr inkl moms

Var lite mycket BMW över den på ett dåligt vis
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37

Framförallt färgskiftningarna som tillta[…]

Jag funderar på att filma vid tillfäl[…]

Menade att det nyttas samma fjäderbenslagring[…]

Fick ju papper/protokoll med alla värden f&ou[…]