Bil och motorannonser KÖPES & BYTES! Obs! Alla ämnen raderas efter 60 dagar. Glöm inte att skriva var du bor!

Moderator: Moderatorer

#1576411
Hej,

En polare ska skrota en S60 och har sagt att jag kan plocka vad jag vill till min V70 från den. Jag har i dagsläget en 3-ekrad träratt (som lacken börjat spricka på) och polarens bil har en 3-ekrad läderratt. Jag får ta ratten, men måste sätta dit en annan för att han ska kunna hantera bilen tills den överlämnas till någon skrot...så nu efterlyser jag en billig ratt som funkar rent mekaniskt som kan sitta i bilen tills den skrotas.

Är det någon som har en gammal ratt som samlar damm och kan tänka sig sälja den billigt? Den kan vara i uselt skick, bara den funkar att styra bilen med. Det billigaste jag hittat på Bildelsbasen är minst 740 spänn inklusive frakt, vilket jag tycker känns onödigt att betala för något som ska direkt tillbaka till skroten. :-D

Jag vill inte chansa att sätta dit min träratt om hans ratt inte funkar i min bil/är för dåligt skick...den är rätt möglig för tillfället. :P

Mvh
Fred

Om bilen startar med utbyteslåset men dö[…]

Är det inte att platsen för deras egen t[…]

Tack Lennart, bra att veta. Jag läste nu n&ar[…]

växellådsbalk

https://fordonsdelen.se/sv/volvo-200/vaxelladak[…]