Bil och motorannonser KÖPES & BYTES! Obs! Alla ämnen raderas efter 60 dagar. Glöm inte att skriva var du bor!

Moderator: Moderatorer

av SZY
Hej!
Jag har fått min bakruta krossad å är nu på jakt efter en ny. Det har visat sig vara lättare sagt än gjort då inga av märkesverkstäderna eller glasmästarna kan få fram en. Vänder mig nu till er på forumet, ifall det är någon där ute som sitter på en bakruta till en Volvo 940 sedan årsmodell 94 - eller som har tips på vart jag kan vända mig istället. Jag bor i Stockholm.
Tack på förhand!
Bästa,
S
Användarvisningsbild
av fjohan82
Hej,

Kolla med Södertälje Bil och Alldemo om de har någon av dessa rutor kvar: https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... ruta/Alla/
Om inte, ring och kolla med Allbildelar i Huddinge eller JB Bildemontering i Jönköping om någon av dom har en ruta på lager eller på någon stående bil. Den sista av dessa är en av landets största bildemonteringar för Volvo och de verkar ha 940 stående på sin självplock enligt hemsidan.

Lycka till!
av SZY
Hej!

Tusen tack för svar, vilka bra tips! Fick otroligt nog napp hos carglass runt hörnet av lägenheten som hade kommit över en ruta från en 960, det verkar vara samma dimensioner så han ska prova att sätta i den imorgon. Funkar inte det går jag vidare med dina förslag, guld!
Davids S70 GLT -97

Lackering! DSC_4462.png Torkning med improvisera[…]

Lobbyism ifrån marknaden som ligger bakom f&[…]

Bra bensinmotor?

Bra bilar generellt som är okänsliga f&o[…]

Uppdaterar tråden Har nu införskaffat […]