...

Moderator: Moderatorer

#1308412
här i stan var det en som välte i en rondell, han körde in lite för fort och när han svängde vänster för att fortsätta runt tippade skiten, Men det är inet så konstigt heller, 300kg tippar man lätt med.

Nä, jag skulle aldrig för mitt liv sätta min son i en sådan, ja har sett ett par som blivit påkörda från sidan, hela fronten och motorn slits bort direkt och det är en garanterad död om du frontar mot nån som kommer i 60-70kmph. Det är bara ren och skär plast som knycklas ihop som ett papper

det är ett under att ingen dött i en mopedbil än?
#1308428
Det dör folk i mopedbilar. Hittade inte statistik för senaste 2 åren annat är kraftigt ökade antalet skadade, så kanske varit ett par år utan dödsoffer, men 2016 var det 3st. Kollar man på mängden bilar och jämför är det nästan 10ggr större risk att dö i en mopedbil än en vanlig bil.. Kollar vi dessutom på antal mil bör det bli ännu större skillnad. Kommer inte låta mina barn skaffa sånna!
Screenshot_20190331-002523_Readly.jpg
Screenshot_20190331-002523_Readly.jpg (63.5 KiB) Visad 4047 gånger
#1310443
Det har varit helt tyst.
En andra mamma kontaktade mig andra dan och hon var faktiskt vettig och gick att diskutera med. Lät som att hon faktiskt var intresserad av att ta reda på vad som faktiskt hände. Hon gnällde lite på att jag la upp det och tyckte jag skulle tagit det direkt med föräldrar.. Vilket jag ju gjorde men fick ett ickesvar och totalt ointresse från förarens mamma.
Men i övrigt verkade hon inte superglad på agerandet av killarna.

Polisen har jag inte hört nått ifrån.. Varken att dom lagt ner utredningen eller att dom vill ha materialet.. Har väl hamnat längst ner i nån hög.
#1333366
Oh..
Inte uppdaterat. Då polisen verkar lagt arbetet kring det (anmälan har inte ens avskrivits...) så la jag upp samtalet.
Fick bita mig i tungan rejält... men tror jag höll mig rätt lugn. Det är ändå rätt unga killar...
Censurerat röster och så med tanke på det också.




Sen var det två mopedbilar som stannade utanför oss på gatan för nån vecka sen. Granne såg det och gick ut på vägen.. då drog dom.. bara det att dom drog inåt på vägen. Jag bor vid en grusväg.. på väg in i en skog.. med en vägbom efter 500m... så grannen stod kvar och kunde plocka reg-nr när dom var tvungna att köra ut igen. :D
Hon messade mig direkt, och jag ringde 112 som polisen sagt åt mig att göra om det hände nått mer. Så dom kunde ta tag i det direkt. Nu hade ju dom här inte gjort något olagligt alls utan bara stått utanför och "spejat". Troligen bara folk i samma bekantskapskrets eller så som ville vara modiga eller nått.

Polisen jag pratade med var jättebra... jag sa ju att dom inte gjort något olagligt, annat än att det skrämmer upp ungarna lite att det stannar "bilar" utanför och att det tidigare ju kastats ägg.
Polisen erbjöd sig att ringa upp föräldrarna, så det fick hon absolut göra. Bara för att prata med dem och förklara att deras barn varit där och att huset dom stått utanför har blivit utsatt för trakasserier/hot/äggkastning och att de gärna får hålla koll på sina barn. Hon ringde upp igen och sa att det lät vettigt från föräldrarna och att den ena pappan sa att skulle det komma fram att det var mina barn som kastat ägg åker mopedbilen direkt ut på blocket.

Det positiva nu är att det troligen sprider sig rätt snabbt att man inte är osynlig om man kör in på den här vägen. Många grannar som är uppmärksamma nu. :)
#1333646
Förhoppningen är att de ska lära sig att sköta sig tills det blir dags att skaffa sig tyngre fordon.
Om jag skulle krocka med såna här ungdomar på grund av deras oförstånd ser jag ju hellre att de sitter bakom ratten på sin mopedbil, än att de rattar en Volvo eller en lastbil...
  • 1
  • 350
  • 351
  • 352
  • 353
  • 354
  • 356
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]