...

Moderator: Moderatorer

#1185976
joel80 skrev:Börjar närma mig sommaren!
Parkeringsgenier, rumpslickare och moppekids!

[youtube]fUrLoGn2jvA[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=fUrLoGn2jvA
Spännande ekipage där på 2 minuter. Tycker om dessa lastbilsombyggnationer :D

Önskade verkligen att jag hade haft dashcam när vi körde Karlstad - Umeå med nya bilen, så många trattskaft har jag inte skådat under hela tiden jag haft kamera i min V70.. Måste unna mig en ny.
#1186014
Mercataxin är underbar, hade föraren en körning samtidigt? :wink:
#1186194
Micce1980 skrev:Mercataxin är underbar, hade föraren en körning samtidigt? :wink:
Menar du han som backade där bredvid polisen?! Jag kunde inte se om han hade en kund eller inte..
Att han vågade göra sådär precis bredvid polisen!

Har tog också 2 heldragna linjen off camera när han bytte över till höger...
#1187853
Ah ser nu vart all din spolarvätska tar vägen :) sen är det ett sthlm syndrom att köra om på högersidan på motorvägen? Har faktiskt bara sett det en gång och det var på autobahn. Sen har jag "passerat" en som kört om och sedan fortsatt att ligga kvar i vänsterfilen för att sedan sakta in så jag passerade denne i högerfilen :)
#1187855
Jo det blir väl lite så i Stockholm när folk envisas med att ligga i mittfilen och såsa trots att det är tomt till höger. Vissa är lite för hetsiga för att då köra i den kö som blir till vänster för att gå om segisarna som ligger i mittfilen..

Jag passerar också som du ser ibland till höger, men ser till att vara rätt försiktig för folk har dålig koll på sin högra sida ibland! Jag gör inte en massa filbyten och "kör om" till höger utan det händer att jag alltså ligger kvar i högerfilen och passerar istället för att göra 4 filbyten och då kanske också spärra vägen för de i vänsterfilen som vill köra ännu snabbare.
#1187890
joel80 skrev:Jo det blir väl lite så i Stockholm när folk envisas med att ligga i mittfilen och såsa trots att det är tomt till höger. Vissa är lite för hetsiga för att då köra i den kö som blir till vänster för att gå om segisarna som ligger i mittfilen..

Jag passerar också som du ser ibland till höger, men ser till att vara rätt försiktig för folk har dålig koll på sin högra sida ibland! Jag gör inte en massa filbyten och "kör om" till höger utan det händer att jag alltså ligger kvar i högerfilen och passerar istället för att göra 4 filbyten och då kanske också spärra vägen för de i vänsterfilen som vill köra ännu snabbare.
Jo klart man ska ta det försiktigt, inte så att man behöver passera utan lite mer "för att". Vid riktigt hård rusningstrafik verkar vissa dock tro att det är ok att köra i bussfilen här, hoppas verkligen inte att det sprider sig för då kommer väl inte lokaltrafiken heller fram. Förstår att det kan vara så att de verkligen har bråttom av en viktig orsak men slår vad om att de enbart känner sig stressade och sedan ändå spenderar den tiden de sparat med att äta lösgodis och se på tv, de stressar alltså för att få vila ?:-/ :wink:
  • 1
  • 343
  • 344
  • 345
  • 346
  • 347
  • 356

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]