...

Moderator: Moderatorer

#1188080
Precis.. Jag missar henne helt och får bromsa rätt hårt. Kan tycka att reklamskylt står lite dåligt där också..
Det är inget övergångsställe där.. Men man ska ju ändå inte köra över gående.
#1188096
Aha :) Jag drog i tidsreglaget längst ner på skärmen för att se sekvensen en gång till, och då döljer det din text. Därför såg jag den inte.

Det där ser ut som en cykelöverfart (av den nya sorten). Vet inte vad som gäller för fotgängare på dem. Det vore lite konstigt om fotgängare INTE fick gå på dem om det är en gång- och cykelbana som leder fram till dem, men så kan det mycket väl vara...
#1188111
NilsO skrev:Aha :) Jag drog i tidsreglaget längst ner på skärmen för att se sekvensen en gång till, och då döljer det din text. Därför såg jag den inte.

Det där ser ut som en cykelöverfart (av den nya sorten). Vet inte vad som gäller för fotgängare på dem. Det vore lite konstigt om fotgängare INTE fick gå på dem om det är en gång- och cykelbana som leder fram till dem, men så kan det mycket väl vara...
Fotgängare får nog gå där, men har inte automatiskt företräde som på ett övergångsställe.
Ett övergångsställe måste ju märkas med skyltar, annars är det inget övergångsställe.
Jag stannar dock alltid där för att släppa förbi gående om dom är på väg över.. Inte säkert att dom uppfattat att det inte är ett övergångsställe... Nu missade jag henne nästan. Hon är precis bakom skylten när jag är i cirkulationsplatsen. Borde haft blicken längre fram tidigare men nu blev hon blockad den där sekunden innan jag skulle behövt. :)
#1188434
Steffe3: Isch.. Att folk vågar!

Jag la ut en ny liten kort video jag fick skickad till mig häromdagen. Han fångade typ hälften av en lastbilsolycka som kunde slutat värre!
[youtube]dPZ2XZmph1Q[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=dPZ2XZmph1Q
#1189387
sthlm skrev:Som alltid proffsigt och välgjort :D

Vid 3:36 nära korsningen Ringvägen-Götgatan är det alltid kaos när folk skall byta fil i sista sekunden och "råkar" köra fram och bli stående i korsningen så dom blockerar alla som åker Skansbrogatan-Ringvägen. Ovanpå en underdimensionerad trafiklösning så är det väldigt mycket taxi och varutransporter till och från Clarion som ofta måste dubbelparkera.
Snubbarna med attitydsproblem är nästan mer regel än undantag numera i innerstaden och många med mig åker med låsta dörrar numera.
Men det löses lätt genom att sätta upp några Trafiksäkerhetskameror, för de ska ju ersätta trafikpolisens jobb...

Nä, skämt åsido, det är idioti att inte ha fler trafikpoliser som håller lite koll på beteendet i trafiken. Snart kommer det vara lika illa som i Ryssland.
#1191425
Hehe, best of var ju att du träffade på samma BMW igen :)
#1194756
Svaret på varför vissa cyklister lever väldigt farligt! :roll:
Tjej i 20-årsåldern kommer cyklande på trottoaren på vänster sida, utan att ens kika över axeln så svänger hon rakt ut på vägen framför bilarna. Inte ens när bilen framför mig tutade reagerade hon...

Ljudet avstängt pga ovårdat språk från kamerainnehavaren :roll: :lol:

[youtube]ZU_GVzvbjUM[/youtube]



Edit: För att förtydliga, det är en ren trottoar utan cykelväg, det är inte ens ett övergångsställe eller annan övergång här.
  • 1
  • 344
  • 345
  • 346
  • 347
  • 348
  • 356
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]