...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#741088
Men det måste ju ändå gynna trafikflödet att dubbelt så många bilar kan starta när trafiklyset slår om till grönt än om det bara vore en fil.. Även om det går ihop och stoppar upp längre fram. Vid varje grönvåg kommer fler bilar iväg än om det vore enkelfil. (Ibland kunde man kanske önska att det var 100m eller 200m efter rödlyset bara så inte kön hann växa på sig under grönintervallen..) :)
Användarvisningsbild
av erikn
#741101
Ja, jag tror att det skulle kunna fungera. Men då måste de dubbla filerna vara minst 300 m långa. Som det är nu blir det bara en kraftig inbromsning som fortplatar sig bakåt så att det blir helt stopp längre bak i kön.

Bild
av 9070
#753768
Trevlig tråd! Lite intresserad av att få se hur du dragit fram strömmen till kameran? För den sitter väl uppe vid backspegeln? Har själv en kamera monterad där, och sedan har jag dragit kabeln längs taket, ner för A-stolpen, ner mot tröskeln och sen under sätet där jag har ett grenuttag. Inte den bästa lösningen men den funkar. Har du någon bättre lösning?
Användarvisningsbild
av joel80
#753782
Har nog ingen bättre lösning, dragit ungefär som dig.. Kan ta lite bilder på det i eftermiddag. Den går under mattan på passagerarsidan och sen har jag en 4-ports hub med ström framme under panelen/mittkonsollen. Då slipper jag i allafall mer sladdar sista halvmetern bak till själva uttaget i mitten.
Användarvisningsbild
av joel80
#754147
Sådär ja.. Nu har jag fått tummen ur och fotat det jag sa att jag skulle göra igår. :)

Först går sladden upp bakom solskyddet
Bild

Åsså ut på andra sidan o in bakom gummilisten på stolpen
Bild

Sen in under mattan
Bild

Och sist upp till min sladdhärva som är lite gömd bakom panelen.
Bild


Jag har GPS, kamera och mobil inkopplat.. En ledig port för "övrigt" i hubben där bakom.
Användarvisningsbild
av hollan
#754197
inte smart och dra kabel på det viset med tanke på sido airbagen :shock:
Användarvisningsbild
av joel80
#754231
Inte..? på vilket sätt kan den vara ivägen? Den sitter ju bara någon millimeter innanför gummikanten. Eller menar du där den går mellan solskyddet och stolpen?

Har inte ens tänkt tanken på att den skulle kunna vara ivägen.. :|

(I o för sig är det rätt sällan det åker någon på passagerarsida...)
Användarvisningsbild
av joel80
#754684
Två små "incidenter" från idag.. (redigerade ihop dem i samma film.)
Första klippet är lite rondellkörning och efter det hade vi två trafikanter som tog tid på sig att ta sig över vägen. :lol:

[youtube]Si5kyG0Cs1I[/youtube]

Och ja.. det är jag som skrattar och svär.. och jag gillar inte hur jag låter när jag hör mig själv. :)


(Kan man inte bädda in videos i ett lite större videofönster på något vis?)
av SEpaket
#754700
Det där med människor som inte förstår hur man kör i rondeller är synnerligen irriterande! Jag vet inte hur många gånger jag har fått tvärnita mitt i för att inte någon idiot skall klippa min framskärm. Mest irriterande var när en linjebuss gjorde en sådan tabbe. Om man nu ligger i sväng-vänster-filen kan man ju ta ett helvarv istället. Grundregeln brukar ju vara att man ligger i högra filen om man skall rakt fram där det finns två filer. I annat fall finns en skylt som informerar. Den principen gäller i alla fall Göteborg. Kan man inte se pilarna i gatan skall man nog inte ha körkort heller.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 356

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]

Hamnat i världens undergång. Ullared en[…]

@White , Så länge är det faktist […]

@White , Det är tillfredsställande ;-)[…]