...

Moderator: Moderatorer

#1400217
Micce1980 skrev:Beklagar, hoppas att det går så bra det kan för er
Mig är det inte synd om på det sättet. Jag varken körde eller blev påkörd, bara vittne. Han som körde mådde nog inte ok på rätt länge. Han var helt vit och bara stod och skakade efteråt.
#1400223
joel80 skrev: lör 05 sep 2020, 18:48 Usch.. jävla ångest. Önskar alla blir medvetna om risken, att barn ibland inte har säkerhetstänket och att stillastående bilar betyder att man måste vara väldigt uppmärksam. Önskar ingen att behöva vara med om nått sånt, allra minst de som springer framför.
Så är det ju absolut, men man kan inte bromsa ner till 20-30 km/h i varje signalreglerad korsning där den skyltade hastigheten annars är 50-70 eller så...
#1400260
Så är det väl.. Men är man medveten! Kanske håller ut lite extra åt sidan där det går och är beredd på broms och att väja, samt inte "gasar på" så minskar nog i allafall risken något.
#1401388
Vill påstå att påkörningsolyckorna bakifrån ökat i.o.m. användning av mobiltelefon.
Går inte en dag utan att man ser folk prata i mobilen samtidigt som de manövrerar bilen med en hand.
Har själv gjort ett test på avstängd bana att köra konbana och prata i mobil samtidigt...gick ju sådär
:oops:
#1401419
C.W. skrev: fre 11 sep 2020, 13:59 Vill påstå att påkörningsolyckorna bakifrån ökat i.o.m. användning av mobiltelefon.
Går inte en dag utan att man ser folk prata i mobilen samtidigt som de manövrerar bilen med en hand.
Har själv gjort ett test på avstängd bana att köra konbana och prata i mobil samtidigt...gick ju sådär
:oops:
Jo tack, men även av ren vårdslöshet.
Jag fick en Renault Trafic i häcken förra hösten på Värmdöleden utanför Stockholm. Den blev skrot, min V60 lyckades dom rädda.
Förra helgen inom loppet av säg 15 minuter var jag nära att få ytterligare två bilar i häcken av samma anledning: De ligger i en fil bredvid, sen ska de tränga sig in med full fart där utrymmet inte finns. Först på Storängsleden vid Huddinge C, sen i slutet av Masmobacken innan Vårby allé.

Visst kan man gå mellan två bilar, jag gör det ibland, men då ska det ske säkert. Man kan inte klämma in en BMW 5-serie där det finns plats för en Renault Clio. Och definitivt inte där det föreligger en överhängande risk att det blir hastiga och snabba stopp.
#1401451
fjohan82 skrev:
C.W. skrev: fre 11 sep 2020, 13:59 Vill påstå att påkörningsolyckorna bakifrån ökat i.o.m. användning av mobiltelefon.
Går inte en dag utan att man ser folk prata i mobilen samtidigt som de manövrerar bilen med en hand.
Har själv gjort ett test på avstängd bana att köra konbana och prata i mobil samtidigt...gick ju sådär
:oops:
Jo tack, men även av ren vårdslöshet.
Jag fick en Renault Trafic i häcken förra hösten på Värmdöleden utanför Stockholm. Den blev skrot, min V60 lyckades dom rädda.
Förra helgen inom loppet av säg 15 minuter var jag nära att få ytterligare två bilar i häcken av samma anledning: De ligger i en fil bredvid, sen ska de tränga sig in med full fart där utrymmet inte finns. Först på Storängsleden vid Huddinge C, sen i slutet av Masmobacken innan Vårby allé.

Visst kan man gå mellan två bilar, jag gör det ibland, men då ska det ske säkert. Man kan inte klämma in en BMW 5-serie där det finns plats för en Renault Clio. Och definitivt inte där det föreligger en överhängande risk att det blir hastiga och snabba stopp.
Sen måste man också fatta att filerna måste röra sig om man ska göra ett filbyte! De idioter som blockerar en fil för att de väntar på lucka i nästa kan dra åt ********!!!
  • 1
  • 352
  • 353
  • 354
  • 355
  • 356

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]