...

Moderator: Moderatorer

#534956
NisseHult skrev:
DDD skrev:Ska nämna att bilen ska vara påställd också.
Bilen behöver inte vara påställd för att besiktigas.
Jag besiktigade min 28/5 och ställde på den med e-legitimation 1/6.
Ska man köra med bilen behöver den vara påställd.
#535070
Enligt rubrik! Köra......
NisseHult skrev:
DDD skrev:Ska nämna att bilen ska vara påställd också.
Bilen behöver inte vara påställd för att besiktigas.
Jag besiktigade min 28/5 och ställde på den med e-legitimation 1/6.
NisseHult skrev:Glömsk som man är. :???:
Forumet är bra till mycket. :)
#535272
Det gick kanonbra att åka upp och bilen gick igenom besiktningen utan några som helst problem... och cruisade igårkväll gjorde vi också :)
#1384370
DDD skrev: lör 28 maj 2011, 18:54
Brainy skrev:Vad händer försäkringsmässigt om man kör omkring med en obesiktigad bil som är skattad och försäkrad och man krockar?
Dvs är det värsta som kan hända TS att han får böter om han blir stoppad ifall det inte är ok att åka 25 mil eller kan det bli betydligt dyrare om han t.ex. är med i en olycka?
Ger ett enkelt och allmänt svar på det. Försäkringsersättning uteblir för skador om bilen har körförbud.
Trafikförsäkringen gäller inte alls om bilen är avställd.
Gammal tråd men intressant fråga.

Om jag tar fram min sommarbil som har fått körförbud under vintern och kör den kortaste vägen till besiktningen. Då gäller alltså min försäkring inte under färden till besiktningen.

Jag bör alltså ta den på trailer till besiktningen.
#1384372
VolvoB20 skrev:
DDD skrev: lör 28 maj 2011, 18:54
Brainy skrev:Vad händer försäkringsmässigt om man kör omkring med en obesiktigad bil som är skattad och försäkrad och man krockar?
Dvs är det värsta som kan hända TS att han får böter om han blir stoppad ifall det inte är ok att åka 25 mil eller kan det bli betydligt dyrare om han t.ex. är med i en olycka?
Ger ett enkelt och allmänt svar på det. Försäkringsersättning uteblir för skador om bilen har körförbud.
Trafikförsäkringen gäller inte alls om bilen är avställd.
Gammal tråd men intressant fråga.

Om jag tar fram min sommarbil som har fått körförbud under vintern och kör den kortaste vägen till besiktningen. Då gäller alltså min försäkring inte under färden till besiktningen.

Jag bör alltså ta den på trailer till besiktningen.
Jo, försäkringen gäller, om du kör kortaste vägen till besiktningen. Det har alltid varit tillåtet.

Sedan den här tråden startades har det tillkommit ett antal nya besiktningsstationer, och det skulle vara bra med ett aktuellt klarläggande vad gäller frågan om kortaste lämpliga väg till besiktningsorgan.

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]