...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ramon
#16211
Brainded skrev:Kanske inte heller någon trafikregel :oops: men förbannad är jag! (S)

V70in påkörd på en parkering, den som gjorde det smet.
Sidan är intryckt från tanklocket och hela vägen bak.
Jävla idioter som inte kan stå för vad de gör!

/Brainy
Håller med dig :-(O)
av OC-RA
#76784
Det finns nu en ny lag som säger att du inte får ta fler passagerare en det finns bälten.
Du Anders, jag lider med dig. Jag är visserligen emot dödsstraff men när det gäller smitningar så vete faan. Fick ta det på din försäkring eller?
Användarvisningsbild
av CarMan
#76795
den mest korkade trafikregeln jag kommer på, är att man faktiskt får andvända varningsblinkersen vid bogsering.

varningsblinkers på ett rullande fordon är farligt! man kan vid en korsning tro att bilan ska svänga, då man kanske bara uppmärksamar blinkers på ena sidan, detta kan resultera i att du kör ut framför bilen.
av anp
#76815
Vilket fordon har ( får ha ) varningsblinkersen påslagen, det bogserade eller det bogserande?
Användarvisningsbild
av cycler
#77204
???

hade just för mig att du INTE får ha varningsblinkers på när du bogserar...

Däremot tycker jag man borde sätta en LGF skylt eller likn...

Man måste ju se på något sätt att det är bogsering så man kan visa hänsyn...

Annars bara tutar och jävlas man för man tror det är en idiot som inte vågar köra fortare..:D

/C
Användarvisningsbild
av CarMan
#77295
ja en LGF skylt borde ju lågist vara en sak man måste ha vid bogsering.

angående varningsblinkers såvar jag tvärsäker på att man inte fick ha det för nått år sedan, men vart överbevisad. orkar inte leta nu, med det borde ju gå att hitta på nätet. det är inget man måste ha, utan det stod at det var tillåtat, man kan alltså inte få böter om man har det påslaget
Användarvisningsbild
av GT-mannen
#77317
CarMan skrev:ja en LGF skylt borde ju lågist vara en sak man måste ha vid bogsering.

angående varningsblinkers såvar jag tvärsäker på att man inte fick ha det för nått år sedan, men vart överbevisad. orkar inte leta nu, med det borde ju gå att hitta på nätet. det är inget man måste ha, utan det stod at det var tillåtat, man kan alltså inte få böter om man har det påslaget
http://korkort.com/kkb/02/04.asp?sid=fa9mhimdzru336tl5r

/Håkan
Användarvisningsbild
av Mattias_F
#100664
Tycker de senaste reglerna för rondeller eller cirkulationsplatser är helt horribla. Dvs att du enbart behöver ge tecken när du lämnar rondellen vilket 80% glömmer/skiter i. samtidigt är det svårt att veta om den man möter där skall "rakt igenom" eller svänga så där står man ofta och väntar när den man möter skiter i och ge tecken och bara kör igenom.

Borde det inte vara bättre att man visar vart man ger vänsterblinkers så länge man tänker svänga i rondellen och höger när man skall ut´? :roll:

Ps. Zebralagen funkar juh kanonfint :evil: runt korsvägen i göteborg som är ett resecentrum omringat av övergångställen och vilsna fotgängare.
Trafiken tokstoppar så fort nån skall över.

Jag håller med vad du skriver Xanthopteryx.

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]

Jag förstår, en del saker går ju […]