...

Moderator: Moderatorer

av Teemu
#19415
Då är trängselskatten snart i bruk och allt kommer förmodligen inte att löpa utan bekymmer. En sak till alla som brukar åka till Stockholm och tex ta färjan över till Finland är att snarast skaffa sig en transponder. Kan ju bli väldans svårt att hinna betala inom 5 dagar annars - med en massa onödiga avgifter som påföljd. Har själv beställt en idag.

Alternativet är väl att se till att nummerplåten är duktigt skitig när man åker till storstan :lol:
Användarvisningsbild
av Brainy
#19419
När införs denna? kommer den gälla dygnet runt eller bara vissa tider?
Känner att jag är lite för dåligt insatt.
/Anders
av Teemu
#19421
testerna är redan igång, men det skall börja gälla 3 januari 2006. Den kommer att gälla från kl 06.30 - 18.30 under försöket står det. Avgifterna varierar beroende på när på dygnet man passerar-högsta avgiften är 20kr och max dygns avgift 60kr. Alla som är registrerade som fordonsägare skall få ett info brev - annars finns det mer info på http://www.stockholmsforsoket.se
Användarvisningsbild
av nattjobbarn
#28016
är det fler än jag som har haft problem med att betalda inpasseringar inte är registrerad?
jag åkte igenom den 9-10-11 och knallade in på pressbyrån och degade den 12/1.då var allt frid och fröjd.sen åkte jag igen den 18-19-20 och gick in på pressbyrån den 21 för att dega.döm av min förvåning så var dom tre första dagarn inte betalda???så det blev att slanta dom en gång till givetvis med en påminelseavgift på 70 skr.nåja tänkte jag dom pengarna kommer ju tillbaks när systemet får försig att funka.NEJ så enkelt va det inte utan då kom det hem en påminelse på att jag inte betalt för en inpassering den 9 men bara för den 9/1 inte dom övriga dagarna.då tog det hus i helvete.Hade ju redan degat skiten 2 ggr redan + extra avgifter så det blev ett ganska upprört samtal till kundtjäns.Den stakars tjejen som svarde visst inte vad hon skulle säga utan skickade ärendet vidare för utredning. Hon lovade att dom skulle återkomma samma dag.Tror ni att dom gjorde det???NEJ!!nu var man riktigt förbannad!mer för principen än för pengarna.så åter igen ett samtal till kundtjänst.Då fick jag veta att det kunde ta upp till 2 dagar till innan dom viste vad som var fel.Det var inget svar som jag vart direkt nöjd med (milt uttryckt)så det slutade med att påminelsen för det 9 försvan och att dom skulle göra en ny utredning för att se om jag skulle få några pengar tillbaks.dom lovade att höra av sig åter igen!det var för 3 dagar sen.får se hur det sluta.

sen har jag en polare som blev debiterad 25 skr för en inpassering.ganska lustigt efter som maxbeloppet ligger på 20 skr.det ända svar han fick var att skriva en överklagan och skicka in.det vill säga att han ska bekosta papper,kuver+frimärke för att får tillbaks 5 skr?! jävla idioti!!

så kort sagt systemet arbetar inte normallt.
Användarvisningsbild
av eldaria
#28069
Hur fungerar det systemet för utlänska nummerplåtar?
Jag tänker mera på om jag nu beslutar mig att åka till Stockholm, jag har ju Hollänska plåtar på min bil.
av Teemu
#28071
utländska bilar är befriade ifrån skatten. Däremot har det hänt att svenska bilägare fått räkningar på tex finska bilars genomfart då bokstavs- och sifferkombinationen stämt. Sambon sade att hon läst att någon som haft transpondern i en ryggsäck och passerat gåendes också fått en räkning. Hela systemet är ett stort skämt hittills tycker jag. Totalt över 200 000 bilister som felaktigt krävts på pengar hittills. Alltså på knappa 4 veckor. Och vi som svenska bilister är i alla fall skyldiga till att betala för att sedan lägga ner tid, energi och pengar på att kräva tillbaka det som är fel.
Användarvisningsbild
av VS60
#30126
Teemu skrev:utländska bilar är befriade ifrån skatten. Däremot har det hänt att svenska bilägare fått räkningar på tex finska bilars genomfart då bokstavs- och sifferkombinationen stämt. Sambon sade att hon läst att någon som haft transpondern i en ryggsäck och passerat gåendes också fått en räkning. Hela systemet är ett stort skämt hittills tycker jag. Totalt över 200 000 bilister som felaktigt krävts på pengar hittills. Alltså på knappa 4 veckor. Och vi som svenska bilister är i alla fall skyldiga till att betala för att sedan lägga ner tid, energi och pengar på att kräva tillbaka det som är fel.
Läste här om dagen att någon politik från Miljöpartiet körde med Lettiska tror jag reg.skylterna

Kanske dum fråga, men har min V70 2008 inter[…]

Stämmer att den kan ha problem med att den ta[…]

Stötdämpare kan gå sönder (li[…]

Malmström: menar du att den troliga boven &au[…]