...

Moderator: Moderatorer

av perhall
#183746
Lazydogmic skrev:
anp skrev:*De självmordsbenägna idioterna som gick över ett ljusreglerat övergångsställe, mot rött naturligtvis, efter att först ha tittat på mig som närmade mig övergångsstället/korsningen.
I.o.f.s gläds jag mer än irriterar mig över dem, i.o.m att jag fick dem att både hoppa högt och lägga benen på ryggen då jag fick anledning att tuta på dem :twisted:
Tack snälla Aschberg som startade hysterin med att gångtrafikanter på övergångsställen alltid har företräde
Rött på övergångsstället eller inte , som bilist åker man dit i alla lägen.

Har en kompis som varit i rättegång för att en tomte som stog o väntade helt plödsligt hoppade ut.
Killen sa på fullt allvar att han fick slänga sig åt sidan och samtidigt hinna med att slänga en klädnypa mot bilens grill :roll:
Killens kompis som varit närvarande ville tydligen inte begå mened , så min kompis blev friad.
Och det var ju bra :D
En kompis till mig körde ut framför en buss med cykeln då hon hade väjningsplikt och åkte på allt, så det är inte alltid så att de tyngre fordonen förlorar mot cyklister... PH
Användarvisningsbild
av Claes74
#183767
perhall skrev:
Lazydogmic skrev:
anp skrev:*De självmordsbenägna idioterna som gick över ett ljusreglerat övergångsställe, mot rött naturligtvis, efter att först ha tittat på mig som närmade mig övergångsstället/korsningen.
I.o.f.s gläds jag mer än irriterar mig över dem, i.o.m att jag fick dem att både hoppa högt och lägga benen på ryggen då jag fick anledning att tuta på dem :twisted:
Tack snälla Aschberg som startade hysterin med att gångtrafikanter på övergångsställen alltid har företräde
Rött på övergångsstället eller inte , som bilist åker man dit i alla lägen.

Har en kompis som varit i rättegång för att en tomte som stog o väntade helt plödsligt hoppade ut.
Killen sa på fullt allvar att han fick slänga sig åt sidan och samtidigt hinna med att slänga en klädnypa mot bilens grill :roll:
Killens kompis som varit närvarande ville tydligen inte begå mened , så min kompis blev friad.
Och det var ju bra :D
En kompis till mig körde ut framför en buss med cykeln då hon hade väjningsplikt och åkte på allt, så det är inte alltid så att de tyngre fordonen förlorar mot cyklister... PH
Fast sitter du på en cykel så är du inte gångtrafikant utan du framför ett fordon precis som bil/lastbilsföraren,i sådana fall gäller trafikskyltarna som sitter där väjningsplikt, stopplikt, huvudled och dylikt. samma för cyklister som för motorfordon.
Användarvisningsbild
av Nexus
#184476
:evil: först blev jag sur då en fet AUDI S8 vräkte sig hänsynslöst mellan bilarna sen kom det en raka och han laddade gärnet och körde om en hel radda bilar MEN vad han inte visste att 100 m längre fram satt det en fartkamera :lol: :lol: :lol:
det var dagens höjdpunkt :D
Han tvärnitade men lite för sent "BLIXT" :lol: :lol:
#184560
grammse skrev::evil: först blev jag sur då en fet AUDI S8 vräkte sig hänsynslöst mellan bilarna sen kom det en raka och han laddade gärnet och körde om en hel radda bilar MEN vad han inte visste att 100 m längre fram satt det en fartkamera :lol: :lol: :lol:
det var dagens höjdpunkt :D
Han tvärnitade men lite för sent "BLIXT" :lol: :lol:
Nästan lika roligt som att inte släppa in bilen i högerfältet efter att han 100 meter innan vägbygget kör om snigelkön i högerfilen samtidigt som han passerar vänsterfil försvinner om 100 meter skylten.

I detta fall finns det nog inget roligare än att hålla ihop kön och se honom stå och svära i en blockerad vänsterfil. :lol: :lol:
#184569
Amatörpoliser hatar jag riktigt mycket! En av mina grannar visade vara en sådan, tutade som fan när jag körde om honom nyligen. ALLA människor som bara vägrar hjälpa till i trafiken. Och dom jävla idioterna som VÄGRAR byta fil när man kommer från accelerationssträckan och ska upp på motorvägen (ej lastbilar).
Användarvisningsbild
av Nexus
#184607
Claes74 skrev:
grammse skrev::evil: först blev jag sur då en fet AUDI S8 vräkte sig hänsynslöst mellan bilarna sen kom det en raka och han laddade gärnet och körde om en hel radda bilar MEN vad han inte visste att 100 m längre fram satt det en fartkamera :lol: :lol: :lol:
det var dagens höjdpunkt :D
Han tvärnitade men lite för sent "BLIXT" :lol: :lol:
Nästan lika roligt som att inte släppa in bilen i högerfältet efter att han 100 meter innan vägbygget kör om snigelkön i högerfilen samtidigt som han passerar vänsterfil försvinner om 100 meter skylten.

I detta fall finns det nog inget roligare än att hålla ihop kön och se honom stå och svära i en blockerad vänsterfil. :lol: :lol:
Helt rätt där kan de stå och se dumma ut :P synd bara att någon brukar fega ur och släppa fram de :evil:
Jag vägrar släppa in någom framför de kan fanemej hålla sig bakom tills det blir fritt köra om,så brått kan ingen ha men för att förhindra en olycka så viker jag undan /släpper in de men annars så är det bara för de lätta på gasen och snällt krypa in bakom igen :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av Nexus
#184741
uno83 skrev:Jag gjorde samma sak, tyvärr sket den andre i det... Men jag hade tänkt byta stötfångare iaf, och nu blev det gratis.
Vänta lite nu :!: :!: körde han som skulle tränga sig in på dig??? ?:-/
Användarvisningsbild
av uno83
#184781
ja, han tryckte sig in och körde emot framme till höger med sitt vänster bakhjul/bakskärm. Tryckte fram och knäckte stötfångaren och skrapade/bucklade till skärmen lite längst fram på skärmkanten... Han hade haft ungefär 300 meter påfart på sig för att byta fil, men han skulle längst fram där påfarten tar slut, och sen trycka sig in (Det var kö på motorvägen). Han hade kunnat fortsätta på vägrenen, men "där får man inte köra" var förklaringen...
Användarvisningsbild
av Claes74
#185021
grammse skrev:
Claes74 skrev:
grammse skrev::evil: först blev jag sur då en fet AUDI S8 vräkte sig hänsynslöst mellan bilarna sen kom det en raka och han laddade gärnet och körde om en hel radda bilar MEN vad han inte visste att 100 m längre fram satt det en fartkamera :lol: :lol: :lol:
det var dagens höjdpunkt :D
Han tvärnitade men lite för sent "BLIXT" :lol: :lol:
Nästan lika roligt som att inte släppa in bilen i högerfältet efter att han 100 meter innan vägbygget kör om snigelkön i högerfilen samtidigt som han passerar vänsterfil försvinner om 100 meter skylten.

I detta fall finns det nog inget roligare än att hålla ihop kön och se honom stå och svära i en blockerad vänsterfil. :lol: :lol:
Helt rätt där kan de stå och se dumma ut :P synd bara att någon brukar fega ur och släppa fram de :evil:
Jag vägrar släppa in någom framför de kan fanemej hålla sig bakom tills det blir fritt köra om,så brått kan ingen ha men för att förhindra en olycka så viker jag undan /släpper in de men annars så är det bara för de lätta på gasen och snällt krypa in bakom igen :lol: :lol:
Ja det är ju de som orsakar stockningarna, hade alla när de ser skyltarna om att vänster fil försvinner hållt sig i höger och kört lugnt så hade alla kunnat passera ivettig hastighet istället för att pendla mellan 50 o 0
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 543

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]