...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TommyP86
#1492011
Micce1980 skrev:Borde skära sönder grannens däck men det löser väl sig självt när som. Fortfarande minusgrader om nätterna här :-/

.
9DFDAB96-C205-40F8-A8C4-FA1EB6AA45EA.jpeg
Du får klippa av 5g-antennen eller skruva ur ventilnålen och sätta tillbaka den. Sommardäck-mitt-i-vintern-folket alltså…

Såg mannen till den ”lokala” konstnären här i värmland komma farande i sin bil för nån vinter sedan, full snöstorm, ungen i bilen och sommardäck Bild skönt att veta att vad man än lyckas med för dumheter är man inte värst.
#1496561
Störande att många anser sig stå över lagarna när det gäller hastigheterna på vägarna.

Samtidigt som en del gnäller över att kriminaliteten ökar, och att de vill övertala frun att köpa nyaste och största Volvon för att säkerheten är viktig. (!!)

Jag tycker att man skulle få betala en lägre försäkringspremie på bilen om man gick med på att ha nån form av hastighetsmätare/gps-tracker i bilen, för att gynna de som vill följa lagarna och bidra till ökad säkerhet.
#1496565
Volvoold skrev:Jag tycker att man skulle få betala en lägre försäkringspremie på bilen om man gick med på att ha nån form av hastighetsmätare/gps-tracker i bilen, för att gynna de som vill följa lagarna och bidra till ökad säkerhet.
Det finns redan, Paydrive är den största aktören. https://www.www2.paydrive.se/ "Problemet" är bara att premien inte sjunker särskilt mycket för det är inte hastighetsöverträdelse som ligger bakom de flesta trafikolyckor. Det är helt enkelt misstag och dålig uppmärksamhet och sånt kan man inte sätta GPS-tracker på.
#1496586
GLIZ skrev:Folk som talar om att dom svänger, inte att dom ska svänga. Genom att blinka sent.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Finns ju till och med dom som blinkar i kurvor. :x Såg en senast i söndags (ung tjej bakom ratten) som använde blinkers i högerkurvor men inte i vänsterkurvor.

/Håkan
Användarvisningsbild
av C.W.
#1496778
höll på att bli överkörd på övergångsställe idag.
Soligt och bra sikt vid lunchtid.
Obevakad övergångsställe men med zebraränder och skyltar.
Var halvvägs över och insåg att den bilen kommer inte att stanna.
Hade det varit en unge hade olyckan varit framme.
#1496781
C.W. skrev: fre 22 apr 2022, 21:58 höll på att bli överkörd på övergångsställe idag.
Soligt och bra sikt vid lunchtid.
Obevakad övergångsställe men med zebraränder och skyltar.
Var halvvägs över och insåg att den bilen kommer inte att stanna.
Hade det varit en unge hade olyckan varit framme.
Därför är det viktigt att man stannar och tydligt visar att man har för avsikt att korsa vägen, då är man som förare skyldig att stanna och lämna företräde. Att man som förare inte hinner stanna eller reagera beror på att folk bara kastar sig ut på övergångsställen utan att se till att detta kan ske utom fara.
#1496784
Gångtrafikanter är jag varsam med, åker sällan i storstäder så det är sällan ett problem och bråttom har jag slutat med. Cyklister däremot, unga som gamla förtjänar noll respekt, jag visar naturligtvis hänsyn men många pajasar är det som cyklar och inte kan en enda trafikregel.
  • 1
  • 530
  • 531
  • 532
  • 533
  • 534
  • 543

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]