...

Moderator: Moderatorer

#1398199
DOdell skrev:I Sthlm och ut mot Ekerö har vi härliga långsamtgående fordon eller mopedbilar som rullar på landsväg och skapar köer. Brukar tuta rejält på dem. Men vad vet jag...?
Vart ska de flytta på sig, upp i luften? Finns det bara en fil finns det bara en.
#1398215
Man kan väldigt enkelt säga: Alla 2+1 vägar är inte motortrafikleder vilket gör att även cyklister, LGF-fordon och mopeder får framföras på vissa 2+1vägar.

Är det däremot skyltat som motortrafikled är de ute på djupt vatten:
https://www.google.se/maps/@56.4519064, ... authuser=0
#1398232
Lövet skrev: tis 25 aug 2020, 16:36
DOdell skrev:I Sthlm och ut mot Ekerö har vi härliga långsamtgående fordon eller mopedbilar som rullar på landsväg och skapar köer. Brukar tuta rejält på dem. Men vad vet jag...?
Vart ska de flytta på sig, upp i luften? Finns det bara en fil finns det bara en.
Lagen säger sitt. Det är bara enligt mig brats som kör runt. Vänta in körkortet snälla! Det är mopedbilarna jag syftar på, kör traktor så mycket ni bara vill!

https://www.mestmotor.se/automotorsport ... langsamma/
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1398247
Min åsikt vad gäller a-traktorer och mopedbilar är som sagts att jag irriterar mig över att dom kör i vägrenen. Efter en a-traktor blir det kö. Första bilen skymmer a-traktorn så fasten det går i 30 så syns inte LGF-skylten. Om a-traktorer beter sig som ett vanligt fordon eller inte gör ingen större skilnad för fordon efter det som ligger direkt efter a-traktorn alltså är även egentligen LGF-skylten överflödig enligt min mening. Dessutom ser jag a-traktorn som ett sätt för unga att öva sig i trafiken då bör dom väll bete sig som den "storlek" på fordon dom faktiskt är annars kan vi få bilister som kör i vägrenen för att dom är vana vid det.

Logiskt rätt?

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1398271
DOdell skrev:
Lövet skrev: tis 25 aug 2020, 16:36
DOdell skrev:I Sthlm och ut mot Ekerö har vi härliga långsamtgående fordon eller mopedbilar som rullar på landsväg och skapar köer. Brukar tuta rejält på dem. Men vad vet jag...?
Vart ska de flytta på sig, upp i luften? Finns det bara en fil finns det bara en.
Lagen säger sitt. Det är bara enligt mig brats som kör runt. Vänta in körkortet snälla! Det är mopedbilarna jag syftar på, kör traktor så mycket ni bara vill!

https://www.mestmotor.se/automotorsport ... langsamma/
Lagen säger att de har lika mycket rätt att åka på vägen som alla andra förutom på motorväg och motortrafikled.
#1398306
Lövet skrev: tis 25 aug 2020, 21:48
DOdell skrev:
Lövet skrev: tis 25 aug 2020, 16:36 Vart ska de flytta på sig, upp i luften? Finns det bara en fil finns det bara en.
Lagen säger sitt. Det är bara enligt mig brats som kör runt. Vänta in körkortet snälla! Det är mopedbilarna jag syftar på, kör traktor så mycket ni bara vill!

https://www.mestmotor.se/automotorsport ... langsamma/
Lagen säger att de har lika mycket rätt att åka på vägen som alla andra förutom på motorväg och motortrafikled.
Samma som min mening fast med andra ord ;-)
#1401256
Teorin om att Audi-förare är besläktade med rövmögel stärktes ytterligare idag på väg hem från jobbet.
Skulle med min cykel passera en cykelöverfart över en 40-väg (sikten är något skymd men man ser så pass att även om bilarna håller typ 60..70 så är det inga problem att hinna över)
Får dock slå på en tvärnit halvvägs vid en smal refug som delar vägen när några bilar närmar sig oroväckande snabbt från höger, de lyckas dock sakta ner rejält när de ser mig, utom en nyare A3:a som viker ut och ska köra om istället (alternativt ligger för nära), ekipaget lyckas dock få stopp bara ett par meter från mig, hade det stannat närmare hade jag förmodligen sparkat in alla fem nollorna i tänderna på fanskapet.
  • 1
  • 504
  • 505
  • 506
  • 507
  • 508
  • 544

Jag har läst att VOC försvinner 31 dec […]

Ni har gjort ett räknefel. Nuvarande utv&aum[…]

Då är det säkert sulfaterat. Ett t[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Ja att beställa hos Autodoc är som ett l[…]