...

Moderator: Moderatorer

#1380239
Jernhand skrev: lör 16 maj 2020, 09:52
grillchips skrev: lör 16 maj 2020, 08:22
Jernhand skrev:Utlandsregistrerade fordon från Östeuropa, eller svenskregistrerade bilar med förare från dito.... :bored:
Du får allt ta och utveckla lite om ditt inlägg ska ligga kvar.
Jag blev påkörd igår bakifrån av en svenskregistrerad, oförsäkrad och avställd rishög med två personer från Rumänien.
Var inte så jätteglad igår.

För övrigt känns det som att utlandsregistrerade yrkesfordon från Östeuropa kanske inte följer samma regler som vi andra gör med vilotider, besiktning mm. vilket gör att jag oftast inte vill ligga framför dessa.

viewtopic.php?p=1379992#p1379992

Ja blev påkörd bakifrån av svensk förare i 25 år gamla Ford Escord, tydligen besiktat. Kör mycket runt i Europa bl.a. i Östeuropeiska länder men i Sverige kör man själviskt utan minsta empati mot andra trafikanter. När det gäller bilar så det finns flera nya och fina bilar i Polen, Tjekien osv än här i Sverige. Du bygger fördomar.
#1380527
Freddy100 skrev: lör 16 maj 2020, 21:53 Ja blev påkörd bakifrån av svensk förare i 25 år gamla Ford Escord, tydligen besiktat. Kör mycket runt i Europa bl.a. i Östeuropeiska länder men i Sverige kör man själviskt utan minsta empati mot andra trafikanter. När det gäller bilar så det finns flera nya och fina bilar i Polen, Tjekien osv än här i Sverige. Du bygger fördomar.
Absolut, man kan bli påkörd av svenskar med påställda bilar också. Det är avsevärt mycket "bättre". Åtminstone enklare.
Att man i dessa länder kör bättre bilar tvekar jag inte på. Men det är i huvudsak inte dessa fordon som befinner sig i Sverige. Men jag tycker vi avslutar den diskussionen här.
#1380878
Vår företagsbil blev påkörd av polska byggare när den stod parkerad.. Att jag vet att det vsr polska byggare var för att dom lämnade en lapp med telefonnummer och namn!
Allt löste sig men det tog 2-3 månader för oss att få tillbaka självrisken då det gick långsamt i kommunikationen mellan svenska och Polska försäkringsbolaget.

Blev väldigt glatt överraskad över lapp... Känns som det blivit lite väl ovanligt att äga sitt misstag oavsett ursprung.
#1381052
mikebike skrev: tor 21 maj 2020, 17:36 Bild
Helt ok enligt många, men skulle jag ställa min cykel på vägen skulle det inte ta många minuter innan någon blir förbannad och flyttar den....
#1381067
snepo skrev:Människor är lata numera. Så nära som möjligt. Får han stå där överhuvudtaget? Är väl trottoar.
Det är trottoar där. Hade varit skoj att gå rakt över bilen ;-)
  • 1
  • 497
  • 498
  • 499
  • 500
  • 501
  • 544

IMG_4632.jpeg Om jag står på vä[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]

Bruten fjäder framvagn

Inga problem att byta bara ena sidan på de[…]