...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
#1251405
Tyvärr så är det mest BMW ägare som skiter iregler. Varje dag jag åker till jobbet. Samma när man åker på landsväg,de som blåser om mig är BMW. Vet inte kanske de måste bevisa nåt???
#1251411
snepo skrev: fre 25 maj 2018, 22:59 Tyvärr så är det mest BMW ägare som skiter iregler. Varje dag jag åker till jobbet. Samma när man åker på landsväg,de som blåser om mig är BMW. Vet inte kanske de måste bevisa nåt???
Jag tycker först Audi och sedan VW Passat taget över den tronen med råge. Undantaget är väl enstaka sportiga BMW-modeller men majoriteten är ju 520d tjänstebilar som knappt orkar flytta på sig..
#1251602
Derank skrev:alla sorters föra kan såklart framföra alla sorters fordon och det finns såklart inget sammband mellan ikke blink el andra konstigheter och ett vist bilmärke, det är ju ren och skär inbillning.
Vet inte hur det är med att inte använda blinkers med BMW-förare är överrepresenterade i singelolyckor. Beror det på att bilarna är svåra att hålla på vägen eller beror det på att förarna kör som idioter?
av Lövet
#1251864
llesrof skrev:
Derank skrev:alla sorters föra kan såklart framföra alla sorters fordon och det finns såklart inget sammband mellan ikke blink el andra konstigheter och ett vist bilmärke, det är ju ren och skär inbillning.
Vet inte hur det är med att inte använda blinkers med BMW-förare är överrepresenterade i singelolyckor. Beror det på att bilarna är svåra att hålla på vägen eller beror det på att förarna kör som idioter?
Bland annat beror det på att de i genomsnitt kör fler mil än genomsnittet. Statistik är inte alltid lättolkat.
Användarvisningsbild
av snepo
#1251895
Ingen inbillning här. Händer fyra dagar i veckan,när jag åker till jobbet. På en 60 väg. Fredagar verkar hen inte jobba. Hände i morse också. Kör om,bra mycket fortare än 60. Sicksackar mellan bilarna. Det är en BMW. Klart det finns BMW ägare som kör normalt också
#1252101
Men just det där med att köra om fortare än skyltat hastighet gör väl de flesta om man har möjlighet... skulle se det som fullt normalt och betingat av behov att utföra omkörningen så raskt och säkert som möjligt.
Användarvisningsbild
av SRT
#1252348
snepo skrev: fre 25 maj 2018, 22:59 Tyvärr så är det mest BMW ägare som skiter iregler. Varje dag jag åker till jobbet. Samma när man åker på landsväg,de som blåser om mig är BMW. Vet inte kanske de måste bevisa nåt???
Det är kul det där med regler när en del användare av dessa regler gärna vill tala om för andra vad som gäller oavsett om världen är utsatt för ett kärnvapenkrig eller ej.Har närmat mig många bilister på mc och bil på t ex 80km/h skyltad väg som tidigare var 90 km/h där dessa gärna ligger närma mitt strecken i ca 75 km/h och då och då tittar i backspegeln för att intala sig själva att wow vad han ligger närma i stället för att gå lite till höger i en vägren som är så bred att den rymmer en hel bil.Många flyttar sig och jag tackar vänligt där jag själv gärna går till kanten när detta inte kräver några högskolestudier vilket man annars kan få för sig beroende på vissa fordonsförares ideer.Jag har heller ingen rätt att agera extrainsatt polis på vägen som dessa mittlinjeslickare verkar ha fått för sig när man mycket riktigt inte får hindra andras körande även om de kör fortare än gällande hastighetsskyltning.Något dessa extrainsatta poliser bland allmänheten tydligen missade på den där hermods kursen.Det gå utmärkt att ta sig fram i trafiken men det hade gått ännu bra mycket bättre om alla visat större förståelse för varandra utan att agera polis så fort tillfälle ges.Heder och en bra dag till dessa som försöker hjälpas åt i trafiken oavsett om de kör sakta eller för fort.
#1252363
SRT
Ibland kanske det är du som uppfattar bilister som kör i laglig hastighet som "mittlinjeslickare" bara för att dom inte flyttar sig ur vägen för dig? Det är idiotiskt att aktivt försöka hindra en omkörning, men ska man köra om får man se till att kunna göra det genom att gå över i mötande fil när det är tomt där. Man kan inte kräva att de som kör saktare än en själv ska flytta på sig, även om det kan vara snällt där det är möjligt.
Användarvisningsbild
av SRT
#1252397
joel80 skrev: tis 29 maj 2018, 12:41 SRT
Ibland kanske det är du som uppfattar bilister som kör i laglig hastighet som "mittlinjeslickare" bara för att dom inte flyttar sig ur vägen för dig? Det är idiotiskt att aktivt försöka hindra en omkörning, men ska man köra om får man se till att kunna göra det genom att gå över i mötande fil när det är tomt där. Man kan inte kräva att de som kör saktare än en själv ska flytta på sig, även om det kan vara snällt där det är möjligt.
Helt klart kan man inte begära att trafikanter som kör långsammare än en själv ska behöva flytta på sig men när man har blivit så pass ego så man kan ha en bil uppe i kofferten bara för att man inte vill släppa förbi om det är möjligt då är man förmodligen en av dessa hemliga poliser eller surpellar för att någon vill om.En situation som bara talar om hur folk fungerar i övriga livet när hjälpsamhet i trafiken hos dessa hemliga poliser talar sitt tydliga språk.För vad jag vet så finns det inga farliga monster som kan svälja bilen om man kör ut en liten stund i vägrenen för att hjälpas åt.Men det är ju just det där med hjälpsamheten och samspelet det hänger på som tydligen inte existerar hos vissa.
  • 1
  • 439
  • 440
  • 441
  • 442
  • 443
  • 543
Söker köpråd - XC90 V8

Lagrena till nån axel ligger i botten av v-e[…]

Snikar in en liten fråga (eller flera) Jag f[…]

Om kriget kommer...

En Mad Max-artat pickis 4WD är säkert r&[…]

Vevaxelgivaren kanske? Läs ut felkoder.