...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SRT
#1252678
Möjligt att jag upplever tillvaron som mer rolig på mina motorcyklar bland andra mc förare i trafiken än många av bilisterna här på forumet när det hos dessa verkar vara lite kultur att sabba istället för att underlätta.Nåja, man lär sig alltid något på dessa "kan jag få hjälp här forum". :-)
#1252681
Det handlar inte om att sabba. Det handlar om att inte utsätta sig själv för risker eller små marginaler i onödan. Köra i vägrenen är en typiskt onödig risk som redan påpekats. Ibland går det bra att köra ut lite men inte alltid. Vägrenen är inte ett extra körfält.
#1252715
Det enda jag blivit riktigt irriterad på senaste månaden är ständiga och plågsamt utdragna vägarbeten som lamslår trafiken månad efter månad. "Välj om möjligt annan väg, klart i september"... på en genomfartsled i Växjö ingen kan köra förbi. Enda de ska göra är att lägga ner litet nya fjärrvärmerör och bygga till en cykelbana... på en sträcka av bara drygt en kilometer.

Trafikverket, kommunen eller vad det är sitter och såsar halvårsvis med projekt som borde kunna klaras av på någon vecka max med kinesisk effektivitet och planering. Och på helgerna när ingen arbetar med byggena, tror ni att man tar bort de helt onödiga farthindren i form av tre "stationer" med grova fastnitade gummibalkar typ inverterade potthål som kräver ständiga inbromsningar till nästan noll för att inte slå sönder bilen? Nejdå allt ligger kvar och bidrar till kraftigt ökade utsläpp pga totalpajad trafikrytm och massvis med köer, effektkrävande onödiga accelerationer osv.

Bilister däremot, jag får säga att jag är imponerad över hur fantastiskt bra och omdömesfullt de flesta kör! Händer väl någon enstaka gång att någon gör misstag men är man bara med på noterna själv så händer oftast ingenting. Ibland kanske man själv gör misstag som andra kan parera för på samma sätt.

Så här går det till ibland när kineser bygger järnvägsknutpunkter över natten. Ett bra mycket mer komplext projekt än att bygga till en cykelbana bredvid en kilometer existerande väg eller hur... 9 timmar tog det.
Användarvisningsbild
av joel80
#1253004
Sånt här kan man ju bli fly jävla förbannad på! Folk är så äckliga kräk ibland! Fy faan! Dom borde kört in med ambulansen och brandbilen i varenda jävel som stod ivägen.
Och skjuta gummikulor på de som inte sen flyttade sig från bryggan och stranden.

https://www.expressen.se/kvallsposten/d ... ser-pagar/
#1253160
joel80 skrev:Sånt här kan man ju bli fly jävla förbannad på! Folk är så äckliga kräk ibland! Fy faan! Dom borde kört in med ambulansen och brandbilen i varenda jävel som stod ivägen.
Och skjuta gummikulor på de som inte sen flyttade sig från bryggan och stranden.

https://www.expressen.se/kvallsposten/d ... ser-pagar/
Utrusta polisen med kroppskameror. När det mest akuta är klart sätter man igång med att finka in de som inte kunnat sköta sig. Bevisen finns på film i polisernas kameror. Sedan är det bara till att döma dem till ett lämpligt stratt, till exempel 5 års fängelse. Eller ännu hellre lika lång tids straffarbete. Då kanke de lär sig.
Användarvisningsbild
av joel80
#1253176
Det var ytterligare en drunkningsolycka utanför Degerfors där en 17-åring avled. Då ska folk stått ivägen för räddningsarbetet för att kunna filma och fota.. Några lyfte t.o.m upp sina barn för att dom skulle se bättre.

Som sagt, vad faan är det för fel på folk? :/
#1253310
llesrof skrev:
joel80 skrev:Som sagt, vad faan är det för fel på folk? :/
En allvarlig pandemi av ointelligents och direkt galenskap?
Nejdå, bara att en del folk prioriterar att samla och dela material som kan generera "likes" på sociala medier av likasinnat folk... framför att göra saker av verklig betydelse för medmänniskor.

Intressant att diskutera recept som skulle kunna ändra på detta över tid men idag är det så det är.
  • 1
  • 441
  • 442
  • 443
  • 444
  • 445
  • 544
Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]