...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1489382
EbbevonVolvo skrev:
joel80 skrev:
fjohan82 skrev:Folk som tutar när en övningskörare stannar för en bil som kommer från höger... :bored:
Vad jag gjorde som var bilen mitt emellan ska vi lämna utanför detta forum tror jag... :x
Nej!! Inte lämna ute det intressanta nu!!
Du skulle dessutom haft dashcam om du inte har det så vi kan få se!
Jag lämnar alltid lite extra utrymme för att inte stressa den som övningskör.
Alla har vi varit nybörjare och dom som inte kommer ihåg det borde få körkortet indraget!
Samma här... jag uppfattade det som att fjohan82 är av samma uppfattning och blev rätt irriterad på den som (dessutom felaktigt) tutade på övningsköraren.
#1489384
joel80 skrev: lör 19 feb 2022, 18:17
EbbevonVolvo skrev:
joel80 skrev:Nej!! Inte lämna ute det intressanta nu!!
Du skulle dessutom haft dashcam om du inte har det så vi kan få se!
Jag lämnar alltid lite extra utrymme för att inte stressa den som övningskör.
Alla har vi varit nybörjare och dom som inte kommer ihåg det borde få körkortet indraget!
Samma här... jag uppfattade det som att fjohan82 är av samma uppfattning och blev rätt irriterad på den som (dessutom felaktigt) tutade på övningsköraren.
Så är det.
Jag hade gott om avstånd till den som övningskörde som låg framför mig, men den tutande bakom mig var i princip klistrad mot stötfångaren på min bil. Dessutom var denne på väg till sitt jobb, iklädd uniform för ett av landets största bussbolag som bl.a. kör för SL. Pinsamt!
Jag gick faktiskt ur min bil och sa att man ska respektera övningskörare och följa högerregeln, men med dessa ord rann det över för individen. Han var nära att (med sin XC60) köra på både mig och min bil, sen körde han om, bromsade och försökte backa in i min bil.
Jag vände och körde därifrån, lite över tillåtet, för att slippa individen.
Det är väl bara att inse att vissa individer tar sig lite större frihet än andra och har en aning mindre respekt för sina medtrafikanter.
Användarvisningsbild
av joel80
#1489386
fjohan82 skrev:
joel80 skrev: lör 19 feb 2022, 18:17
EbbevonVolvo skrev: Jag lämnar alltid lite extra utrymme för att inte stressa den som övningskör.
Alla har vi varit nybörjare och dom som inte kommer ihåg det borde få körkortet indraget!
Samma här... jag uppfattade det som att fjohan82 är av samma uppfattning och blev rätt irriterad på den som (dessutom felaktigt) tutade på övningsköraren.
Så är det.
Jag hade gott om avstånd till den som övningskörde som låg framför mig, men den tutande bakom mig var i princip klistrad mot stötfångaren på min bil. Dessutom var denne på väg till sitt jobb, iklädd uniform för ett av landets största bussbolag som bl.a. kör för SL. Pinsamt!
Jag gick faktiskt ur min bil och sa att man ska respektera övningskörare och följa högerregeln, men med dessa ord rann det över för individen. Han var nära att (med sin XC60) köra på både mig och min bil, sen körde han om, bromsade och försökte backa in i min bil.
Jag vände och körde därifrån, lite över tillåtet, för att slippa individen.
Det är väl bara att inse att vissa individer tar sig lite större frihet än andra och har en aning mindre respekt för sina medtrafikanter.
Det kan vara rätt bra med dashcam i sånna lägen! Händer det nått slipper det vara ord mot ord! Jag gillar att du har civilkurage nog att säga till. Jag försöker minska "knyta näven i fickan"-stilen och säga till när saker känns fel. Fast gör det alltid på ett så vänligt eller i allafall neutralt sätt så möjligt, jag är ingen fighter och skulle hellre dra än att råka i bråk om den andre skulle verka vilja eskalera. Men känner att vissa behöver få lite mer motstånd när de beter sig illa och att folk säger till är säkert "jobbigt" för de som tror de äger vägen eller vad det nu kan handla om. :)
#1489402
Hehe, nu på vägen hem är vi två som kör mot gult varpå tjommen framför tvärnitar då den ljusskygga ser att en målad polisbil väntar på grönt…. Får ju tvärnita och tuta så han inte ska backa in i mig. Hade inte varit road om jag åkt på det ;-)
av Lockis
#1489608
joel80 skrev:Det är inte en hybrid? De får ju stå och ladda också... :)
Nope :-D Det är vad man i folkmun kallar för en Audi förare 8-) ;-) Någon måste ju göra så de bibehåller sitt dåliga rykte :-D
Användarvisningsbild
av joel80
#1489616
Förstår, ja konkurrensen har ju hårdnat, inte nog med alla BMW-förare, vissa SUV-modeller även från andra tillverkare verkar tävla om förstaplatsen!
#1491972
Borde skära sönder grannens däck men det löser väl sig självt när som. Fortfarande minusgrader om nätterna här :-/

.
9DFDAB96-C205-40F8-A8C4-FA1EB6AA45EA.jpeg
9DFDAB96-C205-40F8-A8C4-FA1EB6AA45EA.jpeg (2.96 MiB) Visad 577 gånger
  • 1
  • 529
  • 530
  • 531
  • 532
  • 533
  • 544
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]