...

Moderator: Moderatorer

#1336652
Nya skyltar, nya bilar, ny ångest för lacket.... Faktum är att det blev lite trångt för större bilar. Kör man BMW 3 eller Golf så rymms man.
Det finns som vanligt några '' duktiga'' med EGO här på forumet som kommer snabbt med sina bedömningar. Jag skulle vilja följa hur de själv beter sig i sina bilar....
Kör mycket i hela värden( Tyskland, Polen, Tjekien, Italien, Portugal, USA (Illinois, Californien, Florida, Georgien)
Svenska synder...
1. Hatar bli omkörda oavsett om de kör 10 km under begränsning eller 20 km över. Vad är det för för fel på er?
2. Alla kör lugnt så länge de inte närmar sig rondellen. Då blir det Egypten...
3. Självisk körstil. Folk står in bilkö men ingen släpper dig vid korsningar. Mot vägregler och inte heller artigt.
4. Alla Svenkar tycker de är så rättfärdiga... får man parkeringsskada, smitter alla...varför undrar jag...?....Vi är ju så snälla och älskar följa ''lagen''.....eller???-- :-D
Reser man hem från andra länder känns det som att Svenskarna har mycket att lära sig....ffa empati saknas i de mörka och kalla delar... :ninja:
Senast redigerad av 1 Freddy100, redigerad totalt 0 gånger.
#1337830
vetten skrev:Men vissa p-rutor är ju gjorda för 50 tals bilar.
Precis. Jag vet inte när standarden för bredden på parkeringsrutor uppdaterades senast, men jag har bestämt för mig att jag läste i en motortidning att genomsnitts-bilen blivit ca 20 cm bredare sedan 80-talet.
Vad är det för skillnad i bredd på en Volvo 245 och en V70, om vi ska jämföra två ur-typiska Svensson-bilar?
Sedan är ju dörrsidorna i sig tjockare på nyare bilar. Man behöver öppna dörren vidare för att få samma glipa att krångla sig ur.
#1337862
Bredden, längd och vikt hittar man lättast på Transportstyrelsen, Tekniska data, mått och vikter. Regnr. behövs med så klart
#1338019
Dagens kassa parkering... :bored:
Pricka rakt i rutan är inte storstadsbons bästa gren...
20190919_175050-2268x3024-1701x2268.jpg
20190919_175050-2268x3024-1701x2268.jpg (389.42 KiB) Visad 434 gånger
#1338020
Tyvärr är den godkänd dock. Börjar bli dags att bredda rutorna lite, bilarna har ju inte direkt blivit mindre. Tror 99% av åtminstone affärsparkeringarna skulle kunna offra en eller två rutor för att få lite mer plats till alla andra rutor.
#1338025
Rutorna ska breddas lite ja, men framförallt ha rvå linjer så att det finns en buffertzon
#1338026
Ja, dom rutorna är också rätt ok.

Nu har jag ju turen att ha en mini-me Men även dom rutorna "stjäls" ju av folk utan barn/familj i bilen (vet att det är tillåtet, men egoistiskt).
#1338029
Vi har två lika långa rader parkeringar utanför huset, en med ganska bra plats och en med minimått. Alltså så illa att det bästa är om varannan bil kör in och varannan backar in med 15 cm mellan sig (vilket flera börjat göra).

Jag har alltid tänkt att det var snålt för att vinna en plats, men när jag räknade efter för några dagar sedan så var det 2 platser till på ena radan. Alltså kunde man fått lika många platser om man fördelat lite bättre.
  • 1
  • 476
  • 477
  • 478
  • 479
  • 480
  • 543

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]