...

Moderator: Moderatorer

#1366660
Micce1980 skrev:Kanske dags att ta upp den gamla lagindrivaren "angiveri" igen. Denna snubbe verkar nästan försörja sig på detta(?) men vad som är intressant är att han skickar in videon som visar att någon varit oaktsam i trafiken eller liknande och den skyldige får böter samt prick

https://www.youtube.com/user/CyclingMikey/videos
Möjligt att det skulle funka i USA men här är lagarna annorlunda.
#1366664
Lövet skrev:
Micce1980 skrev:Kanske dags att ta upp den gamla lagindrivaren "angiveri" igen. Denna snubbe verkar nästan försörja sig på detta(?) men vad som är intressant är att han skickar in videon som visar att någon varit oaktsam i trafiken eller liknande och den skyldige får böter samt prick

https://www.youtube.com/user/CyclingMikey/videos
Möjligt att det skulle funka i USA men här är lagarna annorlunda.
Fast ändå, det har ju drivits igenom på den tiden de tillhörde EU? Dessutom har vi väl ändå allt annat på vita duken, kan ju nästan få fram allt med några klick om grannan men skulle alltså inte kunna sätta dit honom för typ vårdslöshet....
#1366668
Micce1980 skrev:
Lövet skrev:
Micce1980 skrev:Kanske dags att ta upp den gamla lagindrivaren "angiveri" igen. Denna snubbe verkar nästan försörja sig på detta(?) men vad som är intressant är att han skickar in videon som visar att någon varit oaktsam i trafiken eller liknande och den skyldige får böter samt prick

https://www.youtube.com/user/CyclingMikey/videos
Möjligt att det skulle funka i USA men här är lagarna annorlunda.
Fast ändå, det har ju drivits igenom på den tiden de tillhörde EU? Dessutom har vi väl ändå allt annat på vita duken, kan ju nästan få fram allt med några klick om grannan men skulle alltså inte kunna sätta dit honom för typ vårdslöshet....
Man måste kunna styrka vem som kör.
Jag har en jättefin video som visar när jag blir påkörd av en Prius, och man ser registreringsskylten tydligt.
Nedlagt av Polisen eftersom man inte kan se vem som kör.
#1366673
Micce1980 skrev:
Lövet skrev:
Micce1980 skrev:Kanske dags att ta upp den gamla lagindrivaren "angiveri" igen. Denna snubbe verkar nästan försörja sig på detta(?) men vad som är intressant är att han skickar in videon som visar att någon varit oaktsam i trafiken eller liknande och den skyldige får böter samt prick

https://www.youtube.com/user/CyclingMikey/videos
Möjligt att det skulle funka i USA men här är lagarna annorlunda.
Fast ändå, det har ju drivits igenom på den tiden de tillhörde EU? Dessutom har vi väl ändå allt annat på vita duken, kan ju nästan få fram allt med några klick om grannan men skulle alltså inte kunna sätta dit honom för typ vårdslöshet....
Vi delar dock inte lagar på det sättet inom EU och i Sverige räcker det inte med en privatperson som står och filmar för att fällas för ett brott av den karaktären.
#1366694
mikebike skrev:
Micce1980 skrev:
Lövet skrev:Möjligt att det skulle funka i USA men här är lagarna annorlunda.
Fast ändå, det har ju drivits igenom på den tiden de tillhörde EU? Dessutom har vi väl ändå allt annat på vita duken, kan ju nästan få fram allt med några klick om grannan men skulle alltså inte kunna sätta dit honom för typ vårdslöshet....
Man måste kunna styrka vem som kör.
Jag har en jättefin video som visar när jag blir påkörd av en Prius, och man ser registreringsskylten tydligt.
Nedlagt av Polisen eftersom man inte kan se vem som kör.
Sånt är irriterande.. Skönt I allafall att det räcker för försäkringsbolagen.
#1368000
Det hade jag oxå påpekat tidigare. Det handlar om 2 -3 stycken som tycker sig vara duktigaste ich klokaste i hela världen. Dem gör aldrig fel.
Faktum är att dem kan defineras enligt psykiatriska diagnoskriterier, men jag vill inte komma på detaljer.
#1368003
gubbstrutt skrev:Jag blir faktiskt irriterad på en grej. Och det är alla jävla självutnämnda poliser som verkar finnas där ute.
De stör mig inte då jag tål kritiken om jag gjort fel men det finns ju de som har noll koll och tror att de ska tillrättavisa en medans om de lyckats fått en till att göra något fel och faktiskt olagligt och man får samsas med de också ;-) ;-)

Tyvärr har vi inga riktiga poliser som ser efter trafiken att tala om och det finns ju rätt många kråkor med något glas i kroppen för mycket eller annat jag inte sett eller testat eller något som gör de direkt olämpliga att framföra 1.8 ton utanför inhägnat område. Som tur är kör de flesta riktigt bra och är ena riktiga fenor på att samarbeta och även om vissa kråkfötter stör en har vi det rätt så bra :-)
#1368105
Bara för det stötte man idag på en som inte ville samarbeta, blixtlåsprincipen var inget han ville vara med på och det gjorde han mycket klart för mig :-D Han fick ändå ge vika och någon minut senare lugnade han ner sig. Själv är jag mest road över att träffa på lite olika stollar ibland ;-)
#1368739
De senaste veckorna har jag upptäckt ett fenomen som gör mig precis jävla vansinnig varpå jag nog har råkat lära yngsta barnet lite onödiga ramsor i bilen.

Folk som kör på sträckor, låt säga 60-sträcka som längre fram uppgår till 80. Gasa upp till 60 gör de utan några som helst problem men när det slår över till 80 så är det som att gaspedalen är gjord av lava. Lagom till att ~1-2km längre fram där sträckan går tillbaka till 60 så har man uppnått 80 men då ska det som sig bör saktas ner.
VARFÖR KÖR NI SÅDÄR?!
  • 1
  • 493
  • 494
  • 495
  • 496
  • 497
  • 544

Står det någonstans på Volvos he[…]

Rekommendation Generator V50 2.0 D

Säkerställ bara att anslutningen till re[…]

V70N 2004 2,4 140hk. Nybytt kamaxelgivare, bilen g[…]

Hej! Jag fick med problem med att bakluckan ej gic[…]