...

Moderator: Moderatorer

#1251243
Micce1980 skrev: tis 22 maj 2018, 18:15 Vad är det där med att ens hålla i luren, går väl bra att sätta på högtalaren och ha den i en hållare, lägga den i knät eller mellan framstolarna om man nu inte har en modern bil med blåtand i eller bryr sig om ett blåtandsheadset.
Näe, de flesta fixar nog inte det. De kör bara ”knäckemackan” istället. Alltså, de slår på högtalaren men håller telefonen i handen på samma sätt som man håller en knäckemacka. Det ser jättekul ut.

När jag kommer iväg lite sent till jobbet på morgonen råkar jag ofta ut för en som jag börjat kalla för Kandidaten. Självmordskandidaten. Det är en person som kör en urinfärgad liten Peugeot från tidigt 2000-tal. Denna person, okänt om det är en han eller hon, kör som en jävla galning och gör omkörningar som skulle får självaste Hitler i sin svarta Audi att bli grön av avund. Igår höll vederbörande nästan på att fronta en lastbil efter att ha susat om tre bilar. Det enda som är lite förmildrande är att han/hon håller hyfsat avatånd bakom innan gaspedalen avfyras i ännu en galen och utmanande omkörning.
#1251329
Borde jag ha ringt Polisen?

Bakgrund: I höstas besökte jag och frugan Amsterdam och vi passerade ett antal "coffeshops" när vi promenerade runt.

Igår när jag cyklade hem från jobbet genom parkerings/gångbane/cykelområdet utefter Valhallavägen kände jag en doft jag kände igen från Amsterdam.
Första tanken var att någon av de två fotgängarna framför mig rökte en joint, men det var fel.
Längre fram kom jag ikapp en BMW med öppen sidoruta. Föraren hade en cigarett i mungipan, och det var inte en Marlboro.
Röka cannabis och köra bil, intressant kombination....
#1251363
snepo skrev:Lustigt alltid dessa BMW. Får köparna en körlektion,hur man kör som en biltjuv.
Just i detta fall var det väl en fråga om en förare som rökt på och det kan väl i princip hända i en liten Kia såväl som i en Mercedes, Rolls Royce, Bentley eller vad som helst.
Användarvisningsbild
av snepo
#1251380
Jo men tänkte mest på alla kommentarer om BMW förare som kör illa. Jag har länge tyckt att det spelar ingen roll vilket märke det är. Finns idioter i alla märken. men senaste veckorna måste jag hålla med flertalet,att det är faktiskt mest BMW förare som kör som svin.
#1251387
Håller inte med där om BMW förare den här veckan har jag sett flera sådan som blinkar än andra vanliga premiumbilar, har faktiskt blivit förvånad eftersom jag lagt märke till dom.
Känns som nyare xc90 och andra nyare 90-serien är överrepresenterade av inte blink ;-)
#1251392
alla sorters föra kan såklart framföra alla sorters fordon och det finns såklart inget sammband mellan ikke blink el andra konstigheter och ett vist bilmärke, det är ju ren och skär inbillning.
#1251397
Jag valde till blinkers till min V90 och även om jag tidigare varit ganska duktig på att blinka så har det nu blivit ännu bättre, eftersom bilen stretar emot om jag försöker byta fil utan att blinka. :nerd:
  • 1
  • 438
  • 439
  • 440
  • 441
  • 442
  • 544
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]