...

Moderator: Moderatorer

#1394602
Jag tycker mer det handlar om att dom faktiskt underlättar för övrig trafik, för håller dom långt till höger så är det ju lättare för bakomvarande fordon att få en överblick över mötande trafik.
Men man behöver ju inte överdriva naturligtvis och det bör ju vara på sträckor där det alls finns möjlighet att köra om.
#1394756
Håller med Hilmer. De behöver inte ligga på gränsen ner i diket, men genom att ligga lite mer åt höger i filen så ser man lättare framför och kan kanske snabbare göra en omkörning.
#1395913
@fjohan82, Hehe, "det var ju bestämt att vi skulle bada här" och så gör de det, allihop. Hade blivit samma sak utanför matvarubutiken om inte parkeringsplatserna räckt till
Användarvisningsbild
av joel80
#1395923
Önskar dom inte bara gav böter utan bogserade bort de som står allra värst till för att ambulans ska komma fram.
Så får dom hämta bilarna på uppställningsplatser och betala böter och bogsering.
#1395983
@joel80, Har sett det där jag bor, de kommer med p-vakt, polis och bärgare. Polisen blockar så de ej kan köra ut samt finns där för att inget ska eskalera (för har man gjort fel ska man ju tydligen bete sig som en stövel), sedan bötfälls de och sedan forslas de bort. Tyvärr riktigt ovanligt och det förefaller som att de fått ändra i stadens detaljplanering här samt att de gör det för att markera på vårkanten. Tror de tipsat lokalpressen med för att få lite spridning i budskapet.
#1396592
Kanske är det dags att dra in kortet för all framtid nu då för herr northug, förra gången kunds han mycket väl ha dödat någon annan eller sig själv och nu åker han dit igen, vad som hänt däremellan vill jag nog inte veta https://www.aftonbladet.se/a/lA71rk
#1397481
Senast igår kväll:
Folk som ligger i vänster körfält på en tvåfilig motorväg - under gällande hastighetsgräns.
Why?! :bored:
Är det 70 eller lägre får man som bekant köra om till höger, inte annars.
Hen flyttade dock på sig illa kvickt när jag vräkte på helljuset, så tåget med bakomvarande bilar kunde passera, blev som mitt på dagen i den där Folkvagnen..... :-)
#1397482
@bensii87,
fjohan82 skrev:Senast igår kväll:
Folk som ligger i vänster körfält på en tvåfilig motorväg - under gällande hastighetsgräns.
Why?! :bored:
Är det 70 eller lägre får man som bekant köra om till höger, inte annars.
Hen flyttade dock på sig illa kvickt när jag vräkte på helljuset, så tåget med bakomvarande bilar kunde passera, blev som mitt på dagen i den där Folkvagnen..... :-)
Besläktad med detta - folk som lägger sig i vänster fil i 109 km/h (max) bara för att det är en lastbil 1km bort.
  • 1
  • 502
  • 503
  • 504
  • 505
  • 506
  • 543
Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]