...

Moderator: Moderatorer

#1449755
fjohan82 skrev:Varför släpar man sig om en lastbil på 2+1-vägar under skyltad hastighetsgräns, så bilarna bakom måste avbryta omkörningen som annars hade gått hur bra som helst?
Titta i backspegeln och tryck på gasen för i h... :bored:
Därför att jubel-idioten bakom ligger alldeles för nära bakom och behöver lära sig en läxa.
#1449757
Mabuse skrev: fre 11 jun 2021, 21:23
fjohan82 skrev:Varför släpar man sig om en lastbil på 2+1-vägar under skyltad hastighetsgräns, så bilarna bakom måste avbryta omkörningen som annars hade gått hur bra som helst?
Titta i backspegeln och tryck på gasen för i h... :bored:
Därför att jubel-idioten bakom ligger alldeles för nära bakom och behöver lära sig en läxa.
Så behöver inte fallet vara, tror inte dessa dårar ens tittar i backspegeln.
Förmodligen samma tröga människor som ingår i mittfils-maffian.
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1449781
Hamnade i en klunga av bilar idag eftersom den första bilen höll sig till kring 5-10km/h längre oavsett skyltningen så det blev snabbt kö bakom, jag låg som nr.4 i klungan, jag hade en bil precis framför mig som låg jäkligt nära framförvarande bil, inte nog med detta, den vinglade från sida till sida, ibland var den ute i kantgruset och i nästa sekund så låg den en bra bit över mittlinje, ja även vid möte. Låg så här i flera kilometrar och bilen höll på så här hela tiden, trots att den måste ju i redan ett tidigt stadium förstått att det inte läge att försöka ta sig förbi.
Föraren var en kvinna i 50-55 års ålder med hund i baksätet, vad är det som får folk att tycka att det är helt okej beteende i trafiken!?
#1449791
fjohan82 skrev: fre 11 jun 2021, 21:36
Mabuse skrev: fre 11 jun 2021, 21:23
fjohan82 skrev:Varför släpar man sig om en lastbil på 2+1-vägar under skyltad hastighetsgräns, så bilarna bakom måste avbryta omkörningen som annars hade gått hur bra som helst?
Titta i backspegeln och tryck på gasen för i h... :bored:
Därför att jubel-idioten bakom ligger alldeles för nära bakom och behöver lära sig en läxa.
Så behöver inte fallet vara, tror inte dessa dårar ens tittar i backspegeln.
Förmodligen samma tröga människor som ingår i mittfils-maffian.
Går en omkörning fortare om man tittar i backspegeln i stället för framåt?
#1449807
frippe64 skrev: lör 12 jun 2021, 07:10
fjohan82 skrev: fre 11 jun 2021, 21:36
Mabuse skrev: fre 11 jun 2021, 21:23
Därför att jubel-idioten bakom ligger alldeles för nära bakom och behöver lära sig en läxa.
Så behöver inte fallet vara, tror inte dessa dårar ens tittar i backspegeln.
Förmodligen samma tröga människor som ingår i mittfils-maffian.
Går en omkörning fortare om man tittar i backspegeln i stället för framåt?
Nja, jag anser att om man kör under skyltad hastighet så hindrar man medvetet annan trafik.
Om man då tittar bakåt ser man att det bilas kö pga ens eget körsätt.
Att då sega sig om tunga fordon så bara man själv hinner om och raden med bilar bakom måste bromsa kraftigt för att inte klämmas mellan räcke och lastbil är inte bra...
av Libbe
#1454897
Det är väl bara 2 ljuskäglor som gäller?? Elr? Dioder och annat krims krams vet jag inte..........

Däremot får du inte köra Halvljus+Dimljus......Då kan Fabror Blå vinka in........och det blir en slant. :P :P
#1454924
Libbe skrev:Det är väl bara 2 ljuskäglor som gäller?? Elr? Dioder och annat krims krams vet jag inte..........

Däremot får du inte köra Halvljus+Dimljus......Då kan Fabror Blå vinka in........och det blir en slant. Bild :P
Dimljus och halvljus på är mer än regel än ett undantag där jag åker, personbilar, A-traktor och lastbilar åker med så mycket lampor att det är amerikansk jul året runt.

Ledramp, backspeglar ja, finns det en lampa ska den lysa. Tråkig trend tycker jag.

Det finns såklart en del som inte har något lyse alls men dom är lätträknade.
  • 1
  • 520
  • 521
  • 522
  • 523
  • 524
  • 544
Bruten fjäder framvagn

Fick ett fjäderbrott på en V40 för[…]

XC - Rear axle sensor

Har endast upplevt problemet en gång tidigar[…]

Motor 960 3,0 rycker ibland

När jag håller jämn fart vid ca 10[…]

Tack för svaren! Har helt ärligt inte or[…]