...

Moderator: Moderatorer

#1252410
Nej desamma. Kör nån bakom hetsigt och utan avstånd blir det klart motsatt effekt.
Sånna nötter i trafiken blir jag bra mycket mer irriterad på än de som kör sakta eller typ lagligt, även om dom inte flyttar sig när jag kommer.
Användarvisningsbild
av snepo
#1252418
Bryr mig inte om,att någon kör om mig. Men när dom sicksackar mellan filerna. Sen måste tvärnita för att dom inte kan köra om en bil. Vilket gör att alla som blev omkörda i laglig hastighet,också måste tvärnita. Detta är en tvåfilig sträcka på ca 800m. Där bussen ligger i högerfilen,tills det går ihop till en fil innan rondell.
#1252438
Jag irriterar mig på alla som inte gör som jag tycker att dom borde göra. Även alla som inte gör som jag tänker att dom borde göra. Att dom sedan inte kan läsa mina tankar är fruktansvärt irriterande. Och vad ska dom andra ut och köra för när jag ska ut och köra? Det är ju mina vägar. 8-) ;-)
#1252476
Önskar att det fanns nått sätt andra kunde visa vad dom ville göra.. Typ nån slags flagga eller signal som gjorde andra uppmärksamma på en sväng eller så.
Skulle göra det så mycket enklare än att behöva läsa tankar. :D
Användarvisningsbild
av SRT
#1252510
Men varför kan man inte hjälpas åt i trafiken med att t ex gå till kanten om det finns möjlighet om någon som kör fortare närmar sig !?. Vilket jag gör själv så vad är det då som inte fungerar hos de som ligger vid mitt linjen som en bromskloss med en kö av bilar bakom sig som ofta i sin tur skapar de mest hårresande omkörningarna !?.
#1252556
SRT skrev:Men varför kan man inte hjälpas åt i trafiken med att t ex gå till kanten om det finns möjlighet om någon som kör fortare närmar sig !?. Vilket jag gör själv så vad är det då som inte fungerar hos de som ligger vid mitt linjen som en bromskloss med en kö av bilar bakom sig som ofta i sin tur skapar de mest hårresande omkörningarna !?.
Samma sak som att bara för att man får så är det inget trevligt beteende att ligga i vänsterfil på motorväg kilometer efter kilometer bara för att man tagit mod till sig och vågat sig upp i 112 km/h...
#1252557
Dom är härliga, speciellt eftersom man inte får gasa själv, eftersom man då hindrar deras "omkörning"...
Alltid kul att se dom i sidobackspegeln en bra stund innan dom sen svänger in precis framför bilen och undrar varför man tutar och blinkar på dom :p
#1252593
När det gäller att köra i vägrenen gör jag det inte gärna ibland p.g.a att det inte alltid känns så rent där.
Alltså det kan ligga skräp, grus och även lite större saker längst med vissa vägar.. :/ Under sommaren brukar det se lite bättre ut... när jag kör husvagn och då kanske ligger 10-15km/h under hastighetsgränsen försöker jag där man har lite sikt framåt att flytta mig åt sidan när det går. Men det är helt mitt val och jag har respekt för de som inte vill det.
#1252660
svergie2 skrev:Har jag en bil upp i röven blir jag inte jättesugen på att underlätta för personen i fråga

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Precis. Då måste man sänka farten ännu mer för att öka sina marginaler för att undvika att behöva göra en hård inbromsning. Att köra upp i röven på mig får alltså motsatt effekt än den rövsniffaren vill.
SRT skrev:Men varför kan man inte hjälpas åt i trafiken med att t ex gå till kanten om det finns möjlighet om någon som kör fortare närmar sig !?. Vilket jag gör själv så vad är det då som inte fungerar hos de som ligger vid mitt linjen som en bromskloss med en kö av bilar bakom sig som ofta i sin tur skapar de mest hårresande omkörningarna !?.
För att jag har sämre marginaler om jag kör på vägrenen. Dessutom, på en normalbred väg, måste den omkörande ändå vänta till det är fritt från möte för att kunna köra om så det spelar ingen roll om jag kör på vägrenen.
Lövet skrev:
SRT skrev:Men varför kan man inte hjälpas åt i trafiken med att t ex gå till kanten om det finns möjlighet om någon som kör fortare närmar sig !?. Vilket jag gör själv så vad är det då som inte fungerar hos de som ligger vid mitt linjen som en bromskloss med en kö av bilar bakom sig som ofta i sin tur skapar de mest hårresande omkörningarna !?.
Samma sak som att bara för att man får så är det inget trevligt beteende att ligga i vänsterfil på motorväg kilometer efter kilometer bara för att man tagit mod till sig och vågat sig upp i 112 km/h...
He he he... farthållaromkörning? Man kan trycka på gasen utan att farthållaren kopplar ur. Många verkar inte känna till detta. Sämst är de som gör så i omkörningsfältet i en uppförsbacke och utnyttjar hela sträckan för att själva sega sig om så att ingen annan får en chans att köra om den där lastbilen eller vad de nu är man vill köra om.
  • 1
  • 440
  • 441
  • 442
  • 443
  • 444
  • 544
Löjliga priser XC70

Är tveksam till att nypriserna sjunker ä[…]

Det är inte reglervententilen på AC s[…]

Väcker gammal tråd, har exakt samma fel[…]

Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]