...

Moderator: Moderatorer

#1544817
fjohan82 skrev:
Malmstroem skrev: ons 21 jun 2023, 19:14 Jag har också gjort det enkelt för mig själv. Vid större resdagar använder jag XC90 D5. Det går fortfarande rätt mycket snabbar att tanka diesel.
Ja men du får bara fylla tanken med 80% av dess volym, annars tutar folk.... ;-)
Nä, bara om pumpen saktar ner till typ 1/5 fart eller ännu saktare sista 20%. Annars går det bra att toppfylla. ;)
Användarvisningsbild
av joel80
#1559409
Jallemet skrev:Laddar upp inför dålig vinterväghållning, mottrafikanter som inte håller avstånd och folk som ska åka med dimljuset bak påslaget i tid och otid.
Eller inget bakljus påslaget alls trots snöfall och dålig sikt. BildBildBild
#1559422
Steffe3 skrev:Ser ut att vara fortsatt plusgrader några veckor här i Sörmland. Men samtidigt vill jag byta, men dyrt med dubbdäck på barmark Bild
Ligger det runt nollan finns det risk/chans för svartis, då blir det billigare iaf med dubb. Det ska snöa här må-ti-on och sen regn fr-lö-sö-må men prognoserna är lite mellan tummen och pekfingret så det kan bli nästan vad som helst.
#1559847
Nuvarande irritationsobjekt är nog Tesla och en del Audi när man har dom bakom sig, man får ju fälla backspeglarna för att inte bli bländad inne i bilen 😅

Tesla börjar bli lika lätta att identifiera på håll som Citroën är/har varit, båda verkar ha felaktig ljusbild som standard 😁
#1560030
Steffe3 skrev:Nuvarande irritationsobjekt är nog Tesla och en del Audi när man har dom bakom sig, man får ju fälla backspeglarna för att inte bli bländad inne i bilen 😅

Tesla börjar bli lika lätta att identifiera på håll som Citroën är/har varit, båda verkar ha felaktig ljusbild som standard 😁
Ja det verkar jäkligt svårt det där med ljus. Har fått ställa ner lyset på våran då den bländade. Läst mycket om främst model 3. Men överlag tycker jag nyare bilar med LED bländar nåt bedrövligt.
#1560051
Dessa jä.la föräldrar som tittar ner i sin telefon och använder barnvagnen framför sig som murbräcka! Och det överallt. Höll på att köra på ett sådant ekipage som mitt på en raksträcka bestämmer sig för att vika ut i körbanan och korsa gatan utan att överhuvdtaget lyfta blicken från telefonen. Nä inget övergångsställe i närheten. Det blev att tvärnita, fick stopp på bilen en meter innan katastrofen hade varit ett faktum. Då tittar fanskapet upp (föräldern alltså) och hötter med näven emot mig. Det var väldigt länge sedan jag blivit så rädd, kom inte ens för mig att tuta. Men det hade väl bara drabbat barnet så skit samma.

Bilens autobromssystem hann inte reagera före mig.
Bromsarna funkar riktigt bra, nu vet jag det…
Användarvisningsbild
av joel80
#1560056
EbbevonVolvo skrev:Dessa jä.la föräldrar som tittar ner i sin telefon och använder barnvagnen framför sig som murbräcka! Och det överallt. Höll på att köra på ett sådant ekipage som mitt på en raksträcka bestämmer sig för att vika ut i körbanan och korsa gatan utan att överhuvdtaget lyfta blicken från telefonen. Nä inget övergångsställe i närheten. Det blev att tvärnita, fick stopp på bilen en meter innan katastrofen hade varit ett faktum. Då tittar fanskapet upp (föräldern alltså) och hötter med näven emot mig. Det var väldigt länge sedan jag blivit så rädd, kom inte ens för mig att tuta. Men det hade väl bara drabbat barnet så skit samma.

Bilens autobromssystem hann inte reagera före mig.
Bromsarna funkar riktigt bra, nu vet jag det…
Du behöver skaffa dashcam!
#1560088
joel80 skrev:Du behöver skaffa dashcam!
Det hade jag i förra bilen. Orkade inte montera in det i denna bilen. Speciellt när jag såg att det gick att köpa till i efterhand. Kameran i bilen kan användas med ett USB-minne och köpt programvara som görs OTA. Men sen dyker den där snåle f-n i mig upp… :-)
  • 1
  • 538
  • 539
  • 540
  • 541
  • 542
  • 544

Kul att se att den är igång igen, om 1,[…]

Felmonterade däck

Ditt sätt att mäta säger inte s&ari[…]

Att ladda från motorn lönar sig inte, f[…]

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]