...

Moderator: Moderatorer

av NilsO
#1253461
Men åh! Såg idag en bil köra in på motorvägspåfarten, inse att den hade kört fel, backa av avfarten idag. Föraren av bilen som kom accelererande bakom hade som tur var huvudet på skaft, såg annars för mig hur jag skulle formulera saken från vittnesbåset, i inte särskilt snälla ordalag kanske. (Jag var på en cykelbana intill med god översikt över eländet.) Hur tänker folk?!?

(Att det var en dyr BMW-cabriolet värd miljoner har ju egentligen inte med saken att göra. Men måste ändå nämnas.)
#1253915
Fransmän.

Jösses alltså. Kaos. Tyskland och Schweiz är ju väldigt välordnade sen kör man över en gräns till och allt är kaos på motorvägen. Enkla grejer som folk som ligger till höger bakom en lastbil och blinkar vänster i flera kilometer var bara början. Funkar betydligt bättre på de små landsvägarna där det blir lite kaosigt hur man än gör.
#1253947
SBergdahl skrev: fre 08 jun 2018, 18:02 Fransmän.

Jösses alltså. Kaos. Tyskland och Schweiz är ju väldigt välordnade sen kör man över en gräns till och allt är kaos på motorvägen. Enkla grejer som folk som ligger till höger bakom en lastbil och blinkar vänster i flera kilometer var bara början. Funkar betydligt bättre på de små landsvägarna där det blir lite kaosigt hur man än gör.
Dom är ett eget släkte, som vi svenskar ;-)
Jag har funderat på Albanien i sommar, men inget bestämt än. Det kan ju vara en upplevelse, misstänker ett körmönster likt det i Ukraina & Rumänien... 8-)
#1253956
fjohan82 skrev:Jag har funderat på Albanien i sommar, men inget bestämt än. Det kan ju vara en upplevelse, misstänker ett körmönster likt det i Ukraina & Rumänien... 8-)
Funderar på om jag ska åtaga mig att köra till södra Polen i slutet av augusti... men det blir nog så. Man får anpassa sig.
#1253966
Jag tycker fransmän kör rätt bra, bortsett från i Paris. Ligger rätt, blinkar, följer högerregeln. Men jag har ju kört 3000 mil i Thailand så jag har nog sett det mesta...
#1253968
Ska m
snepo skrev:Finns väl inget som är så mycket sämre än Sverige
Mja. Ska man var helt ärlig som man ska... så nog fasen beter sig 99.9 % av svenska bilister näst intill exemplariskt! Hatten av till alla som känner sig träffade.

Har rullat runt ett år ungefär med dashcam och kan säga att jag inte sett något mysko alls. Ja frånsett att vi körde in i en seriekrock förra månaden i närheten av Stockholm men alla klarade sig fint och det var inget att rapportera. Shit happens.
#1253977
Leopold skrev: fre 08 jun 2018, 23:05 Ska m
snepo skrev:Finns väl inget som är så mycket sämre än Sverige
Mja. Ska man var helt ärlig som man ska... så nog fasen beter sig 99.9 % av svenska bilister näst intill exemplariskt! Hatten av till alla som känner sig träffade.

Har rullat runt ett år ungefär med dashcam och kan säga att jag inte sett något mysko alls. Ja frånsett att vi körde in i en seriekrock förra månaden i närheten av Stockholm men alla klarade sig fint och det var inget att rapportera. Shit happens.
Svenskar kör sämre än Tyskar, Holländare, Danskar, Tjecker, Moldaver etc. Det är min upplevelse.
Ett exempel är ofoget med mittfilskörande. Eller att man sackar när 2 körfält går ihop till ett vilket skapar köer, på den enfiliga biten som är 100km/h kör man inte gärna mer än 80km/h.
Blixtlåsprincipen, vad är det frågar sig Svensson...
Idag stod jag vid en signalreglerad korsning, när bilen till höger om mig (höger fil är här endast högersväng med pil), helt plötsligt kör rakt ut i korsningen till vänster mot rött. Att han inte krockade är ett under.
#1254792
Irriterad på folk som accelererar oändligt långsamt upp till den hastighet som gäller på vägen. Direkt trafikfarligt på motorvägspåfarter och ren idioti bränsleekonomiskt rent allmänt. Hur svårt är det att fatta att man accelererar raskt (inte på något vis överdrivet) upp till målhastigheten därefter bara glider man med.
  • 1
  • 442
  • 443
  • 444
  • 445
  • 446
  • 544

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]