...

Moderator: Moderatorer

#1266969
joel80 skrev: ons 29 aug 2018, 00:50 Hur kunde gubben bli sur över omkörningar när det var flerfiligt? Han måste ha det jättejobbigt i Stockholmstrafiken!
Förmodligen inte bara där...
#1267033
Jag kan tycka att en DR650 2CH eller DR750 2CH kan vara det mest prisvärda. Då får du 2 kameror (men behöver bara hålla på med ett minneskort.)

DR900 finns nog inte som beggad än och det är kanske lite overkill om du letar lite billigare kamera. :)

Jag (och många andra här) började med en billig kamera för kanske 400kr... Men det har för alla slutat med att man köper en bättre och dyrare rätt fort. ;) Så du kan ju hoppa över det steget och "spara" 400kr. Hehe..
#1267057
Håller med Joel, hoppa till en bra direkt och skulle du ångra dig om något år så går de alltid att sälja. En "pisskamera" går bara att kasta :)

Jag köpte min ny av ett företag via Tradera
#1267063
Jag är en av få som är kvar med min Kina-kamera för 400kr. Jag har svårt att motivera ett köp på 2k+ för en kamera som i min bok inte presterar så supermycket bättre än den jag redan har. Ja Joel, jag VET de tekniska skillnaderna. ;)
Visst får man en hel del andra funktioner men för egen del så vill jag bara att den ska spela in och thats it. GPS, wifi etc är mer "nice to have" än "must have" och framförallt då man ser till prisskillnaden.
#1267068
Hehe.. Som vanligt är det skitsvårt att be om råd på ett forum.. Det slutar ofta med att folk har olika upplevelser och erfarenheter så i slutändan är det ändå du själv som måste ta beslutet. ;)
#1267071
grillchips skrev:Ja Joel, jag VET de tekniska skillnaderna. ;)
+1 :)
joel80 skrev:Hehe.. Som vanligt är det skitsvårt att be om råd på ett forum.. Det slutar ofta med att folk har olika upplevelser och erfarenheter så i slutändan är det ändå du själv som måste ta beslutet. ;)
Äh, hellre här än ett fikarum ;-)

Du hittar säkert en, finns väl nya blackvues för tusenlappen nu med? Valde egentligen det märket mestadels för att jag kunnat placera den så det inte syns inifrån bilen, utifrån ser det bara ut som en del i bilen men man måste veta att den sitter där för att man ska se den
#1268861
En intressant effekt av att ha dashcam installerad är att jag tycker jag kör betydligt lugnare själv, ger mer utrymme för medtrafikanter och visar mer av överseende. Haft den installerad i över ett år och det finns knappt några situationer av intresse som fångats upp... konstigt men så är det. Kanske några på senaste resan i Polen på deras fina betalmotorvägar men inte något att höja ögonbrynen över på det hela taget. Finns alltid en del filurer som ska trixa och zig-zacka för att vinna en billängd i tät trafik, inget jag orkar bryr mig om alls. Bara att dra upp bilstereon ett snäpp till på ett nice track!

Fortsatt imponerad över hur vettigt folk överlag kör och inte bara i Sverige, man ser detta om man uppmärksammar det.
  • 1
  • 449
  • 450
  • 451
  • 452
  • 453
  • 544
XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Nytt avgasrör B234F

Väntar på delar till avgassystemet. Plo[…]

Kolla på skruvat, det verkar ha en del. M&a[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Är ju faktiskt den enda av tillverkarna som &[…]