...

Moderator: Moderatorer

#1283284
Krakelspektakel

Kanske det är så att man inte har reflexer på vanliga kläder för att dom sluts ut för snabbt?
Alltså reflexer är ju en färskvara och efter nått år eller två fungerar dom mycket sämre!
#1283298
joel80 skrev:Krakelspektakel

Kanske det är så att man inte har reflexer på vanliga kläder för att dom sluts ut för snabbt?
Alltså reflexer är ju en färskvara och efter nått år eller två fungerar dom mycket sämre!
Har för mig att reflexer håller upp till 3 år.
Men det skulle kunna gå att sy fast t.ex. en "plastficka" eller liknande, i "standardformat" så man kan skjuta in en ny reflex nästa vinter (och ta bort om man behöver tvätta den). Eller kardborre-variant. Tror kardborrevarianten känns enklast metod att använda.
#1283316
Med tanke på hur mycket kläder som säljs hos HM m fl är en livslängd på två tre år knappast ett problem..

Reflexer är godkända en begränsad tid men bra reflextryck är fortfarande reflekterande längre än så.
#1283738
Allinug skrev:När man sitter i bilen och har bråttom hem och det enda som man kan se framför sig är ett oändligt långt pärlband av röda bromsljus. :crying:
Bra tillfälle att koppla av och komma hem utvilad ;-)

Hade en sådan stresspelle bakom mig idag på lunchen, vet inte varför de tror att det går snabbare när de ligger så nära att man inte ens ser motorhuven :bored: Då är det bättre att de kör om men nej det är ju olagligt att korsa heldragen linje :-/ men körde om när det blev två filigt i alla fall, det enda han vann var att vara före mig till rödljusen, en efter en ;-)
#1284393
Varför måste de med de minsta bilarna ta ut svängen och glida över halva mitt körfält när de ska svänga i en korsning?
Tror de att de kör en lastbil med släp?!


--

Läste lite om irritationerna på trycka på gåöver-knappen vid övergångsstället och gå mot rött..
Då kom jag att tänka på ett övergångsställe i Tumba. Det är skitsamma om det nyss varit rött för bilar och grönt för gående, trycker någon på knappen direkt efter bilar fått grönt, så skyndar sig ljuset att slå rött för bilisterna. Dessutom är det grönt för gående ganska länge.
#1284696
Micce1980 skrev: fre 30 nov 2018, 21:41
Allinug skrev:När man sitter i bilen och har bråttom hem och det enda som man kan se framför sig är ett oändligt långt pärlband av röda bromsljus. :crying:
Bra tillfälle att koppla av och komma hem utvilad ;-)

/.../
Javisst! Och sjunga med i alla julsånger som de spelar på radio! :party:
#1284698
KrakelSpektakel skrev: tis 04 dec 2018, 10:28 Varför måste de med de minsta bilarna ta ut svängen och glida över halva mitt körfält när de ska svänga i en korsning?
Tror de att de kör en lastbil med släp?!
HaHa ,det är ju dom som inte heller kan parkera klokt i en P-ruta
#1284740
Allinug skrev:
Micce1980 skrev: fre 30 nov 2018, 21:41
Allinug skrev:När man sitter i bilen och har bråttom hem och det enda som man kan se framför sig är ett oändligt långt pärlband av röda bromsljus. :crying:
Bra tillfälle att koppla av och komma hem utvilad ;-)

/.../
Javisst! Och sjunga med i alla julsånger som de spelar på radio! :party:
kumbaya ! :-D
  • 1
  • 460
  • 461
  • 462
  • 463
  • 464
  • 544

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]