...

Moderator: Moderatorer

#1418997
Micce1980 skrev: lör 19 dec 2020, 11:09 Har med fått ta till cykel och gångbanan, i somras på hojen när någon snabbt i vänster körfält vill byta utan förvarning och blinkers, hinner ej stanna men lyckas få upp hojen där. Föraren inser lite för sent vad denne gjort och stannar, ser då att mobilen är i handen... Skakade lite på huvudet och sa att det är lika bra att du bara kör iväg, vill ej köra framför eller vid sidan av dig.

I torsdags fick jag väja över till en fil att svänga vänster i då en från höger var på väg rätt ut, denne stannade dock till men hade jag inte väjt vet i tusan om vi inte mötts lite.

Igår liknande, på hojen på väg till jobb. Ligger i vänster körfält och utan blinkers eller att ens vrida på huvudet byter den äldre föraren utan förvarning till körfältet jag är i. Marginal finns så lättar på gasen och tutar till och byter till det nu tomma körfältet till höger, vid trafikljuset hamnar vi bredvid varandra och herren barnbarn eller vad det nu kan vara ser ut att be om ursäkt och jag ger tummen upp som tack, gubben ser helt orörlig ut. Låg här inte alls i döda vinkeln samt att hojen har väl synliga dr.l-ljus men det hjälper inte om man inte tittar.

För några veckor sedan på hojen igen, ligger i lång kö till en rondell och håller ca två bilars avstånd till bilen framför och balanserar lite och reglerar hastigheten med fotbromsen, dels för att tända bromsljuset för snickarbilen som ligger någon halv meter bakom. När det kommer en målad refug drar föraren om och ställer sig på snedden framför och gapar typ "vad faaan bromsar du om", inser att det knappast kommer bli en givande dialog och funderar på att bara var tyst men säger sedan, "för att tända bromsljuset så för att jag tycker att du ligger alldeles för nära", han säger något mer och lägger sig i häcken på framförvarande bil. Självklart fastnade han i den filen längre fram där det blir två körfält och jag gled förbi, det grämer han säkert än idag :)

Den sista föraren hade inte förvånat mot om denne var på väg att köpa något preparat att få i sig, de andra har ingen koll eller ens intentionen att skaffa sig det tror jag.

Känner igen detta, vet inte om du menar moped eller MC. För varje år som går blir det fler skräckupplevelser och incidenter när jag kör MC'n. Trafikvettet och samverkan är mestadels crazy idag.....kan det bli värre?! Skulle tro det, tyvärr.
#1419845
Nötter https://live.aftonbladet.se/supernytt/n ... .mJ23dYm7C

Har varit med om liknande, tykte det osade katt så låste dörrarna och drog bara ner rutan lite. Jo då, det osade rejält så körde vidare och ringde polisen på de.
#1419847
Micce1980 skrev:Nötter https://live.aftonbladet.se/supernytt/n ... .mJ23dYm7C

Har varit med om liknande, tykte det osade katt så låste dörrarna och drog bara ner rutan lite. Jo då, det osade rejält så körde vidare och ringde polisen på de.
Tyvärr har jag blivit lite kallare i hjärtat av sånt här, är det inte en uppenbar olycka åker jag vidare för jag räknar med att folk har mobiler med sig idag.

Mina gamla svärisar bilade till Spanien och stannade på en rastplats i Frankrike för att sova, så var det någon vildhjärna som knackade rutan, men dom hade sina två hundar med sig i bilen som anföll direkt så det blev aldrig något rån (eller värre).

#nohopeforthehumanrace
#1429987
Ja varför inte :-)
Bilagor
6E9E002B-19CF-4655-AD72-52EC9E1DA36F.jpeg
6E9E002B-19CF-4655-AD72-52EC9E1DA36F.jpeg (575 KiB) Visad 311 gånger
#1430014
Lockis skrev:@Micce1980, Jo men du ser att bilen på skylten är ju inte en kombi ;-)

*Doh* Det borde man ju sett ;-)
#1430024
Jallemet skrev:Kan ju iofs ha ett tillstånd, vi måste tro gott om mänskligheten
Har lite svårt att tro det då det inte finns ett sådant där, ett tillfälligt kan utfärdas men då bör man lägga fram det :-) Sen finns det plats att stå på några meter bort. Men hade p-bolaget varit där då så hade de inte bötfällt en företagsbil ändå, de lyder ju under andra underförstådda regler ;-)
  • 1
  • 510
  • 511
  • 512
  • 513
  • 514
  • 544
Lövets Tesla M3 LR AWD

Nu är jag ju en sådan här gammal s[…]

Jäkla stilig kärra! :-D Brembo bromsar[…]

Vi som beställt nya XC60

Beställde xc60 t6 plus dark den 13:e dec -[…]

Brainys V60

Blev jäkligt bra med lackeringen. :-) F&ari[…]