...

Moderator: Moderatorer

#1381780
Lövet skrev: mån 25 maj 2020, 13:58 Det tror jag är väldigt nära sanningen. Men det finns ju också regler kring hur de ska upphandla - att köpa till absolut lägsta pris är en av dem.
Städdagarna i stan är ju rent j-a trams i största allmänhet - det städas ju långt ifrån en gång i veckan på gatorna...
Vi hade en gång i månaden, nu är det varannan vecka. Dessutom är tiderna ändrade. Förut var det 9-15, d.v.s. när de flesta är på jobbet. Nu är det 7-10 på vissa gator och 14-18 på andra. Samma gata kan ha två olika dagar på vardera halvan. Av någon anledning har flera gator fått tisdagar udda veckor, så ikväll blir det svårt att hitta parkeringsplats.
En gång för ett par år sedan kom det massor av snö dagen innan städdagen. Alla skottade fram sina bilar och flyttade dem till andra gator. Sedan kom de aldrig och "städade" bort snön. Förklaringen var "vi hade inte tid, vi var någon annanstans." :mad:


PS. De som rivit upp gator och trottoarer är från Hälsingland. De jobbar max 4 dagar i veckan, från 06.30 till 16.30
#1381786
Är detta i Stockholms kommun eller Solnas dito?
Sättet det är lagt på är typiskt för något som är högst tillfälligt. Detta fräser man bort för att få en jämn yta när den permanenta beläggningen (slitlagret) sedan ska på plats.
Det ser dessutom ut som att det saknas beläggning närmast i bild, vilket inte får förekomma. Då är det ett öppet arbetsområde.
Jag skulle satsa på att det handlar om bortfall av manskap hos entreprenören, det förekommer sånt fick jag reda på idag.
Sen ser dessutom ut som att Deltabloc/T3 inte är sammanlänkat, men det är en annan sak...
#1381803
fjohan82 skrev: mån 25 maj 2020, 16:20 Är detta i Stockholms kommun eller Solnas dito?
Sättet det är lagt på är typiskt för något som är högst tillfälligt. Detta fräser man bort för att få en jämn yta när den permanenta beläggningen (slitlagret) sedan ska på plats.
Det ser dessutom ut som att det saknas beläggning närmast i bild, vilket inte får förekomma. Då är det ett öppet arbetsområde.
Jag skulle satsa på att det handlar om bortfall av manskap hos entreprenören, det förekommer sånt fick jag reda på idag.
Sen ser dessutom ut som att Deltabloc/T3 inte är sammanlänkat, men det är en annan sak...
Detta är i Snålna.

De har idag asfalterat mer, d.v.s. fler ytor, inte högre. Vi får väl vänta på att de beställer mer asfalt och en vält.
Det känns inte som personalbrist, oftast står tre gubbar och tittar på när den fjärde kör grävmaskin.
#1382860
Där ska den inte vara.
Vissa gång- och cykelbanor har inte bärighet för dessa fordon, även om man inte kan se det...
#1386204
Folk som kör i åskregn med en sikt på max 20-30 meter utan bakljusen tända. Förmodligen samma människor som gör på samma sätt kvällar/nätter i stadsmiljö.
Sen inte att förglömma de som har cyklar där bak, på en hängare av modell som skymmer både bakljus och blinkers. Vansinne att sånna fortfarande får förekomma, vet inte hur många av dessa jag såg idag, tappade räkningen...
#1386372
@fjohan82,
Bilen sköter ju detta så bra själv *host*

När slutade folk helt att bry sig om att ha luren i handen helt synligt? De sitter ju med det mot örat och kör runt som om det vore hemma i soffan. Nackdelen med att köpt xc60 och offroadhoj sista året är att man ser det "hela tiden", genom city ser jag utan att ens leta ca 4 st när man bara kör igenom. Skulle haft en kamera på hjälmen med, så hade jag kunnat visa filuren som byte körfält i veckan med luren i handen och inte använde blinkers, han skämdes och släppte luren när jag tutade för att jag annars jade fått skutta upp på trottoaren :)
#1392666
Ja men knivhugg gärna folk för att de gjort en kass omkörning, lysande idé :bored: En sak att vara oense men folk ballar ju f-n ur alldeles för lätt

https://www.aftonbladet.se/a/4q5W7o
  • 1
  • 500
  • 501
  • 502
  • 503
  • 504
  • 543
TuneIn

Någon som märker stor skillnad på[…]

Isärplockning av lyktan kommer bli mycket int[…]

Det du länkar till den nedre lite dyrare ser […]

Finns mjukvara som låser haldexen hårt[…]