...

Moderator: Moderatorer

#1307649
Problemet är just detta egoistiska tänk dessa har tyvärr. Alla tjänar på att blåljus kommer fram snabbast möjligt och sedan återgår alla till den position som var innan man släppte fram blåljusen.

Kul att folk i alla fall lämnade plats så de kom fram. Har skrivit om "Rettungsgasse" här tidigare, "Räddningsväg". Standard i Tyskland, Österrike och Schweiz i alla fall.

#1310871
Tailgating, verkar populärare än någonsin.

Det spelar ingen roll om det är fritt i mötande körfält, med raketfart kommer dom ikapp för att sedan ligga med hela trynet i min backspegel, tröttsamt.
#1310952
Libbe skrev:Alla dessa Djä..... Stenskott!
2 Vindrutor nu utbytta.... på kort tid :mad: :mad: :mad: :mad:
Med en självrisk på 1800 Varje gång :devil: *Morr....
Äsch, Gör som med taxin jag åkte i Onsdags. Sätt svart tejp eller vad det var på varje spricka, ut över det kan du ju skita i att bilen larmat om lågt däcktryck, också. :D
#1310956
En dåre i en V70 la sig jämte mig på en påfart när jag kommer på motorvägen och vägrade varken gasa eller bromsa trots att gasen var tillräckligt långt ner innan för att hinna upp vid sidan om mig.
Någon låg en bit bakom på omkörning.
Det slutade med att han i V70in fick använda kommande vägren som påfart.



/M
Användarvisningsbild
av joel80
#1311072
Magnus-B skrev:En dåre i en V70 la sig jämte mig på en påfart när jag kommer på motorvägen och vägrade varken gasa eller bromsa trots att gasen var tillräckligt långt ner innan för att hinna upp vid sidan om mig.
Någon låg en bit bakom på omkörning.
Det slutade med att han i V70in fick använda kommande vägren som påfart.



/M
Sånna där gör mig så less! Sen blir dom sura för att man inte bromsade eller flyttade sig.. När det fanns all möjlighet i världen för dom att anpassa sig till stor lucka framför eller bakom. Suck...
Användarvisningsbild
av hebbe
#1312295
Detta retar mig. Folk som kör på andras bilar och smiter, har fått 2 bilar repade på 9 dagar nu. Trots att ja alltid ställer mig längst bort.Första va på min xc60 dagen innan ja bytte in den, det kostade 3000. Hade skött den exemplariskt i 2.5 år. Den ny bilen, en Renault captur va det nån som körde på höger fram, gick att polera bort till 95%. Sen är det beteendet på av och påfarter till motorväg, nästan ingen kan dra på för att anpassa hastigheten, utan man kör ut först, sen drar man på. Och vid avfarten så bromsar man innan man kör av.
#1312314
hebbe skrev:Detta retar mig. Folk som kör på andras bilar och smiter, har fått 2 bilar repade på 9 dagar nu. Trots att ja alltid ställer mig längst bort.Första va på min xc60 dagen innan ja bytte in den, det kostade 3000. Hade skött den exemplariskt i 2.5 år. Den ny bilen, en Renault captur va det nån som körde på höger fram, gick att polera bort till 95%. Sen är det beteendet på av och påfarter till motorväg, nästan ingen kan dra på för att anpassa hastigheten, utan man kör ut först, sen drar man på. Och vid avfarten så bromsar man innan man kör av.
Håller med i stort , dock är en del avfarter dåligt konstruerade för att kunna göra rätt. Om jag inte släpper av/bromsar (beroende på väglag) så kommer jag flyga av vägen på avfarten där jag bor.
#1312320
Ja så är det men just denna kunde gått ut bakom istället för att hinna upp sidan om.

Igår låg det en Opel combo eller nåt med släp bakom och det var väl inget att störa dig på men föraren satt med en glass i ena handen och telefon i andra samtidigt som han skulle växla och var över på andra körbanan flera gånger.


/M
  • 1
  • 466
  • 467
  • 468
  • 469
  • 470
  • 543
Dieselvärmare brunnit

Hej! I februari brann dieselvärmaren i min xc[…]

Abs lampan lyser...

kollat kablage. Plus det kanske inte är givar[…]

Ja de vill man tro. Antigen har jag en gammal mju[…]

Som jag skrev i första inlägget så[…]