...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
#1296482
Tog upp en trend på fikarasten som jag tycker kommit smygande bland bilister och det är att sitta och lyssna på musik i tättslutande hörlurar.
Jag var inte ensam om att ha funderingar kring detta och vi var eniga om att det ökat kraftigt.
Det verkar dessutom påverka synen eftersom dom är helt resistenta mot blåljus som står bakom och vill fram eller för den del allt som händer runt bilen.
Har inte ens funderat på det tidigare men det verkar som om man hamnar i en bubbla när man tar på sig hörlurar som sluter tätt mot öronen.
Men tänker jag på hur jag själv reagerar/beter mig när jag tar på mina fluffiga och välljudande lurar från Sennheiser och glider runt (inte i bil) så är det kanske så vi fungerar.
#1296512
Ja, lurar i en bil blir ju lite... bubbla i en bubbla. Jag har otroligt sällan på mig båda lurarna när jag är ute till fots för jag vill höra vad som händer omkring mig, om något händer omkring mig. I en bil?! Höjden av idioti.
#1298562
vinylcollector skrev:Säkert någon som påpekat det tidigare men... att blinka åt det ena hållet och svänga åt det andra dvs typ blinka åt höger och svänga åt vänster är NO, NO, NO... :mad:
Intressant, måste vara ytterst sällsynt då väldigt många inte ens använder blinkers ;-)
#1301697
sthlm skrev: fre 01 feb 2019, 18:54 Tog upp en trend på fikarasten som jag tycker kommit smygande bland bilister och det är att sitta och lyssna på musik i tättslutande hörlurar.
Jag var inte ensam om att ha funderingar kring detta och vi var eniga om att det ökat kraftigt.
Det verkar dessutom påverka synen eftersom dom är helt resistenta mot blåljus som står bakom och vill fram eller för den del allt som händer runt bilen.
Har inte ens funderat på det tidigare men det verkar som om man hamnar i en bubbla när man tar på sig hörlurar som sluter tätt mot öronen.
Men tänker jag på hur jag själv reagerar/beter mig när jag tar på mina fluffiga och välljudande lurar från Sennheiser och glider runt (inte i bil) så är det kanske så vi fungerar.
Många såna typer sitter 2 cm ifrån ratten med blicken stelt framåt, backspeglar vad är det dör nåt? Fyfan vad jag blir lack bara jag tänker på det.
Sen har vi dom som inte birde ha körkort ens, åker runt med helljus och förstår inte oavsett hur mkt man helljusar eller tutar.
Häromdagen låg en helljusare bakom mig och det spelade ingen roll hyr mycket jag blinkade med varningsblinkers eller flashade dimljuset, han fattade inte...
Fick stanna mitt i vägen precis innan rondellen och gå ur bilen för att säga åt han. Jag gick lugnt fram och försökte få honom att ta ner rutan för att höra vad jag säger men icke. Han vägrade ta ner rutan!!!! Efter någon minut av rop och gestikulationer så stängde han av dom.
Sen har vi idioter som drar på helljuset i samma ögonblick som man håller på att passera dom. Man får sig En bländning som heter duga
#1301728
Fjonsson skrev:Alla som rattsurfar.

Finns hjälpmedel nu ;-)
IMG_1968.png
IMG_1968.png (184.47 KiB) Visad 921 gånger
  • 1
  • 463
  • 464
  • 465
  • 466
  • 467
  • 543

Finns frästa block som sätts över &[…]

Löjliga priser XC70

... men kan ju bli husbil framgent... Så so[…]

Martins S90-98

Roligt att se en S90 som blir ompysslad istä[…]

Hej kära Volvoägare! Jag har ett proble[…]