...

Moderator: Moderatorer

av DDD
#177620
Då börjar vi!

Jag tycker att det är väldigt irriterande att bli blockerad när jag ligger i vänster körfält för omköring och fordon i höger körfält svänger ut framför mig.

Kom ihåg att det är förbjudet att ligga och blocka fordon som vill köra om. OCH NEJ! Det spelar ingen roll om du, som svängt vänster och vill hindra omkörade, inte vill köra te.x fortare än 110 km/h. Bort från omkörningsfilen om du inte kan använda gasfoten!!!!! :)

MVH
#177623
Folk som inte blinkar höger när de skall ut ur rondeller är mycket irriterande. De värsta är de som skall vänster, blinkar vänster i rondellen, och sedan fortsätter blinka vänster när de skall ut.
Jag blir förbannad varje gång. :x
av DDD
#177634
Tomas88 skrev:Folk som inte blinkar höger när de skall ut ur rondeller är mycket irriterande.
Det håller jag med om. Likaså i korsningar. Om jag står vid väjningplikt eller stopplikt och ska svänga ut.....
av anp
#177638
Tomas88 skrev:Folk som inte blinkar höger när de skall ut ur rondeller är mycket irriterande. De värsta är de som skall vänster, blinkar vänster i rondellen, och sedan fortsätter blinka vänster när de skall ut.
Jag blir förbannad varje gång. :x
Men det är ju tydligare på det viset sägs det... :roll:

Andra trafikanter, och mig själv emellanåt, irriterar jag mig på i trafiken. (D)
av anp
#177685
Tomas88 skrev:Vem säger det? Enligt lag skall man alltid blinka höger ut ur rondellen. Om man ska vänster är det också ok att blinka vänster i rondellen om man vill.
Fel tråd, men svarar kort ändå.
Titta bara på hur många kör i en cirkulationplats.
Häromveckan satt jag på McD intill en vältrafikerad cirkulationsplats, och de som blinkade Höger vid utfart ur cirkulationen var mycket lätträknade jämfört med dem som endast blinkade Vänster eller inte alls vid passage av cirkulationen.
#177705
DDD skrev:Då börjar vi!

Jag tycker att det är väldigt irriterande att bli blockerad när jag ligger i vänster körfält för omköring och fordon i höger körfält svänger ut framför mig.

Kom ihåg att det är förbjudet att ligga och blocka fordon som vill köra om. OCH NEJ! Det spelar ingen roll om du, som svängt vänster och vill hindra omkörade, inte vill köra te.x fortare än 110 km/h. Bort från omkörningsfilen om du inte kan använda gasfoten!!!!! :)

MVH
Jepp, håller med till fullo ! Bromsklossar ska hålla sig i höger körfält & om de nödvändigtvis ska över till vänster körfält så ska de fan i mig både blinka OCH se sig för innan de svänger över. Har förstört en uppsättning bromsskivor (främre) på min förra bil tack vare en sk bromskloss som satt & tänkte på allt annat än att köra bil :x .
Senast redigerad av 1 V70BiFuel03, redigerad totalt 0 gånger.
av Marbas
#177712
Trafikklimatet i Halmstad. Där är alla (eller de flesta i alla fall) trafikanter egon som tror att de är de viktigaste på vägen och alla andra ska lämna företräde för henne/honom. T.ex. det visas inte hänsyn till andra vid t.ex. filbyte, och högerregeln existerar inte (har bytt till "sunt förnuft"). Har faktikst aldrig varit med om ett så tråkigt trafikklimat någon annanstans som i Halmstad.

Håller med om blinkning vid cirkplats - står jag och ska in i en cirkplats och en bil inne i cirkplatsen ska ut på samma väg som jag kommer ifrån, så flyter trafiken på mycket bättre om den billisten blinkar höger och jag behöver inte stanna för att invänta att bilen har svängt av.

Onyktra billister. Inte för att det syns direkt på deras körning kanske, men ett skott i pannan på dessa vore en tjänst för oss andra.


Sen brukar jag alltid försöka ha förståelse för andras misstag (och mina egna förståss). T.ex. så finns det kanske en mycket bra anledning till att en billist kör fort, kör / filbytar onormalt mycket - föraren ska till BB med en födande kvinna i baksätet... Även om så inte är fallet så lugnar det ner mig en smula...
#177716
Jag blir irriterad på de som köper, vad politikerna har bestämt ska kallas, miljöbil (etanol mer specifikt) och ändå tankar annat bränsle än etanol på mackarna.. Varför ha en etanolmodifierad motor men ändå inte tanka etanol undrar jag?

(Billigare inköp & parkerings/tullförmåner enligt en Focusägande kompis jag har (kan bekräfta Camaro69:s fråga i annan tråd ;-) ). Han glömde dock att räkna in de tätare serviceintervallerna. Men han känner sig miljöriktig! Och vad är viktigare än den egna känslan?)

M V H
---> Matzen10
av DDD
#177763
När/om fler börjar köra etanolbilar kommer priset på etanolen att skjuta i taket och alla "förmåner" fri parkering vägtull etc kommer att upphöra . Se bara vad som hände med snuset. Folk slutade röka och började snusa istället och vips så kostar snuset skjortan. Kan tillägga att jag är för miljötänkande. Men nog med OT.

Jag blir irriterad på förare som inte bländar av från helljus till halvhjuls vid möte och även de som slår på helljuset precis då fordonsmötet sker.

MVH
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 543
Dieselvärmare brunnit

Hej! I februari brann dieselvärmaren i min xc[…]

Abs lampan lyser...

kollat kablage. Plus det kanske inte är givar[…]

Ja de vill man tro. Antigen har jag en gammal mju[…]

Som jag skrev i första inlägget så[…]