...

Moderator: Moderatorer

#1277653
Varför kör så många runt med parkeringsljus, på de bilar jag ägt och hyrt i Europa måste man manuellt ändra till detta, gör folk det?
#1277703
Leopold skrev: tis 30 okt 2018, 00:03 Själv är jag fortsatt mest irriterad mest ofta på folk som åker omkring i helt nedsläckta bilar i skymning och mörker. Total förarinkompetens och borde medföra återkallat körkort med omedelbar verkan.

Blir mer och mer vanligt verkar det som... så kanske jag skulle bli mest irriterad på att poliser i den mån de visar sig ute i trafiken inte lappar riktigt rejält och ofta för den skiten. Det är förmodligen det enda som kan göra skillnad.

Avskyr dessa "zombie-bilar" ute på vägarna nästan omöjliga att se i höstmörkret.
Håller helt med, dessutom ännu ett idiotiskt påhitt författat av EU.

Mike
#1277734
mikethebik skrev: ons 31 okt 2018, 05:38
Leopold skrev: tis 30 okt 2018, 00:03 Själv är jag fortsatt mest irriterad mest ofta på folk som åker omkring i helt nedsläckta bilar i skymning och mörker. Total förarinkompetens och borde medföra återkallat körkort med omedelbar verkan.

Blir mer och mer vanligt verkar det som... så kanske jag skulle bli mest irriterad på att poliser i den mån de visar sig ute i trafiken inte lappar riktigt rejält och ofta för den skiten. Det är förmodligen det enda som kan göra skillnad.

Avskyr dessa "zombie-bilar" ute på vägarna nästan omöjliga att se i höstmörkret.
Håller helt med, dessutom ännu ett idiotiskt påhitt författat av EU.

Mike
Det är därför man kör volvo ;-) . Lyser alltid rött bak och vitt fram. Blir också sjukt irriterad på folk som kör runt med nedsläckta bilar nu på hösten när det är både mörkt och regnigt. Kan lova dig att dem som dessutom gör detta sitter och svär åt cyklister och gående utan lyse/reflexer. Oftast handlar det nog bara om okunskap när det gäller egna bilens lyse.
#1277744
@Lockis, Volvo är ingen garanti tyvärr. Ser ofta just XC60 med bara DRL fram och släckt bak. Det var en period då detta var möjligt, jag tror att det kort efter uppdaterades till att iallafall baken alltid var tänd oavsett position på ljusvredet.

Och jag som har benkoll på mitt ljus svär ändå över folk i trafiken utan reflexer såhär års. ;) V90ns ljus är bra, det är det, men folk smälter in bra i mörkret.
#1277758
@grillchips, Jag svär alltid över folk utan reflexer. Sitter själv och har lite ångest just nu då jag har tappat reflexen på min egen jacka och inte har tagit mig iväg för att fixa en ny. Funderar dock på en mössa som har reflex eller liknande :) I bilen finns alltid minst 2 reflex västar varav den ena finns åtkomlig utan att behöva gå ur bilen :) Ska också tilläggas att jag väldigt sällan eller aldrig är ute och går vid trafikerade leder när det är mörkt ute.
#1278128
Även andra Volvos är luriga. Vissa kanske tror att man kör med bakljusen på då de är det om man går ut och tittar! Först när man kör iväg släcks dom.

#1278137
joel80 skrev: tor 01 nov 2018, 21:30 Även andra Volvos är luriga. Vissa kanske tror att man kör med bakljusen på då de är det om man går ut och tittar! Först när man kör iväg släcks dom.
Min bil börjar skrika att ljusreglaget är felställt när jag rullar iväg och har reglaget ställt på p-ljusläget.
  • 1
  • 457
  • 458
  • 459
  • 460
  • 461
  • 544
Byta IAM i Volvo v50 -07

Hej ! Sitter en begagnad IAM i bilen som få[…]

Bromsljus

Hurvida man egentligen får eller inte ska ja[…]

Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa ga[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Använd Vparts guide för att mäta br[…]