...

Moderator: Moderatorer

#1284798
Micce1980 skrev:
Allinug skrev:När man sitter i bilen och har bråttom hem och det enda som man kan se framför sig är ett oändligt långt pärlband av röda bromsljus. :crying:
Bra tillfälle att koppla av och komma hem utvilad ;-)
Hur ska det gå till, när hälften av alla mot-trafikanter är idioter som inte borde ha körkort?
(Jag pendlar genom Örebro, mottrafikanternas Mecca.)
#1285681
Alla dessa älgar, rådjur, kronhjortar, vildsvin, grävlingar och så vidare. Helt utan någon som helst hänsyn till att vägarna inte är till för dom. Har på kort tid varit riktigt nära att köra på dessa djur. Senast en kronhjort, där jag fick stopp på bilen två meter ifrån hjorten. Hade en BMW bakom mig som höll för kort avstånd till mig. Han körde upp vid min högra sida, på vägrenen, och såg vättskrämd ut. Jo denna gång gick det också bra. Måste skaffa mig en dashcam...
#1285686
EbbevonVolvo skrev: mån 10 dec 2018, 20:17 Alla dessa älgar, rådjur, kronhjortar, vildsvin, grävlingar och så vidare. Helt utan någon som helst hänsyn till att vägarna inte är till för dom. Har på kort tid varit riktigt nära att köra på dessa djur. Senast en kronhjort, där jag fick stopp på bilen två meter ifrån hjorten. Hade en BMW bakom mig som höll för kort avstånd till mig. Han körde upp vid min högra sida, på vägrenen, och såg vättskrämd ut. Jo denna gång gick det också bra. Måste skaffa mig en dashcam...
Vättar behöver man inte vara rädd för, troll däremot....
#1286727
mikebike skrev: mån 10 dec 2018, 20:29
EbbevonVolvo skrev: mån 10 dec 2018, 20:17 Alla dessa älgar, rådjur, kronhjortar, vildsvin, grävlingar och så vidare. Helt utan någon som helst hänsyn till att vägarna inte är till för dom. Har på kort tid varit riktigt nära att köra på dessa djur. Senast en kronhjort, där jag fick stopp på bilen två meter ifrån hjorten. Hade en BMW bakom mig som höll för kort avstånd till mig. Han körde upp vid min högra sida, på vägrenen, och såg vättskrämd ut. Jo denna gång gick det också bra. Måste skaffa mig en dashcam...
Vättar behöver man inte vara rädd för, troll däremot....
Ja, fy fan för troll. Antar att du också sett dokumentären ”Trollhunter”? Trollen är skitstora. Jag krockar hellre mot en SUV än ett troll. Lyckligtvis finns det inga troll där jag brukar köra då de håller till längre norrut. Däremot finns det gott om vättar och annat småfolk. De saknar all form av trafikvett (trafikvättar) och kan bara rusa upp på vägen och... SMACK! De små kräken är nattvarelser och har utmärkt mörkerseende men de verkar inte begripa att bilar är farliga saker. Eller så är det något annat med bilarna som gör att de inte verkar uppfatta dom och därför bara kliver rakt ut. Tur i oturen är att de är väldigt mjuka och små så att det inte blir några skador på bilen. Men det är ändå äckligt att göra rent. Det är rätt mycke klet i en vätte. Eftersom de är väldigt sköra så dör de i regel på en gång men jag har råkat ut för en skadad vätte vid ett tillfälle. Den högg, bet och nappade efter mig som besatt så jag fick helt enkelt gör slut på den genom att mosa den med skorna. Det var ingen behaglig upplevelse för någon av oss.
#1287278
Mopedbilar och Epor, snacka om att de effektivt är bidragande till att folk gör väldigt konstiga och farliga omkörningar när de effektivt blockerar vägen på 70-80 vägar som jag dagligen kör.
Jag pendlar dagligen på en landsväg med hastighetsbegränsningar på 60-70-80 km/h och de är väldigt effektiva på att bromsa upp trafiken, en del av vägen är genom Arlanda också och på den delen ser man väldigt mycket mer när trafikanter vill komma om dessa fordon. Speciellt på morgonen när det är mycket trafik på vägen förbi hotellen och biluthyrningen.
#1287282
JEriksson skrev:Mopedbilar och Epor, snacka om att de effektivt är bidragande till att folk gör väldigt konstiga och farliga omkörningar när de effektivt blockerar vägen på 70-80 vägar som jag dagligen kör.
Jag pendlar dagligen på en landsväg med hastighetsbegränsningar på 60-70-80 km/h och de är väldigt effektiva på att bromsa upp trafiken, en del av vägen är genom Arlanda också och på den delen ser man väldigt mycket mer när trafikanter vill komma om dessa fordon. Speciellt på morgonen när det är mycket trafik på vägen förbi hotellen och biluthyrningen.
Alltså är det inte mopedbilar och epor som gör väldigt konstiga och farliga omkörningar utan bilister som ej tror sig ha en minut över som är starkt bidragande till detta. Men jag hajjar, så j-a skoj är det väl inte att vara med om detta ofta samt att hamna bakom en men man behöver ju inte göra något halfarligt eller farligt för det? ;-)
#1289002
En iakttagelse, det verkar vara svårt att sätta takboxen rakt på bilen och det är jobbigt att titta på när jag ligger bakom en sån där snedseglare. Irriterande.

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk

#1289006
Jallemet skrev: fre 28 dec 2018, 22:26 En iakttagelse, det verkar vara svårt att sätta takboxen rakt på bilen och det är jobbigt att titta på när jag ligger bakom en sån där snedseglare. Irriterande.

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk
Va? Man mäter ju vid alla fyra fästpunkter innan man skruvar fast. Mäter förvisso inte med skjutmått men en pinne räcker långt ;-)
  • 1
  • 461
  • 462
  • 463
  • 464
  • 465
  • 543
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]