...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av C.W.
#177849
gångtrafikanter som propt skall korsa vägen utan att se sig för, fast man som bilist inte har en sportslig att stanna.
Om någon står på trottoaren vid ett övergångsställe och snackar med en kompis, hur skall jag då som bilist veta att denna person ämnar ge sig ut i vägbanan?

my 5 cent
#177899
Apropå gångtrafikanter..... Göteborg är ju lite speciellt vad ded gäller inställning till bilism.... hela jävla innerstan är så "unfriendly" gentemot bilister så det inte är sant (kan bara föreställa mig hur frustrerade turister som kör i stan måste känna sig iom att det är enkel riktat ta mig fan lite hur som helst). För att inte tala om ett visst klientel som verkar ha en förkärlek till Haga/Linné området.... den typen av individer som demonstrativt går rätt ut i gatan utan att se sig om (de vet mycket väl att vi bilägare inte vill köra på en fotgängare) & vad värre är när samma "reclaim the streets" idioter har en barnvagn som de utan någon som helst tvekan & gärna utan någon som helst förvarning puttar fram när de ska korsa en gata (jag förutsätter att de har ett barn i vagnen men kan för mitt liv inte förstå att de inte är rädda om barnet!?!?).
Senast redigerad av 1 V70BiFuel03, redigerad totalt 0 gånger.
#177937
V70BiFuel03 skrev:Apropå gångtrafikanter..... Göteborg är ju lite speciellt vad ded gäller inställning till bilism.... hela jävla innerstan är så "unfriendly" gentemot bilister så det inte är sant (kan bara föreställa mig hur frustrerade turister som kör i stan måste känna sig iom att det är enkel riktat ta mig fan lite hur som helst). För att inte tala om ett visst klientel som verkar ha en förkärlek till Haga/Linné området.... den typen av individer som demonstrativt går rätt ut i gatan utan att se sig om (de vet mycket väl att vi bilägare inte vill köra på en fotgängare) & vad värre är när samma "reclaim the streets idioter) har en barnvagn som de utan någon som helst tvekan skjuter framför sig & gärna utan någon som helst förvarning skjuter framför sig när de ska korsa en gata (jag förutsätter att de har ett barn i vagnen men kan för mitt liv inte förstå att de inte är rädda om barnet!?!?).
Stanna och tuta så in i HELV*TE åt dem!!!!!!! :evil: :-(O) Öppna rutan och skrik om de fan inte har ögon att se med!!


/Kalle
#177941
V70BiFuel03 skrev:Apropå gångtrafikanter..... Göteborg är ju lite speciellt vad ded gäller inställning till bilism.... hela jävla innerstan är så "unfriendly" gentemot bilister så det inte är sant (kan bara föreställa mig hur frustrerade turister som kör i stan måste känna sig iom att det är enkel riktat ta mig fan lite hur som helst).
Grundregeln när man kör bil i Göteborg är att alltid börja köra i rakt motsatt riktning från det håll dit man vill komma. Följer man den regeln har man lite större chans att lyckas komma till målet än om man följer sitt sunda förnuft. Men bara lite.

/Björn
#177943
V70BiFuel03 skrev:För att inte tala om ett visst klientel som verkar ha en förkärlek till Haga/Linné området.... den typen av individer som demonstrativt går rätt ut i gatan utan att se sig om (de vet mycket väl att vi bilägare inte vill köra på en fotgängare) & vad värre är när samma "reclaim the streets idioter) har en barnvagn som de utan någon som helst tvekan skjuter framför sig & gärna utan någon som helst förvarning skjuter framför sig när de ska korsa en gata (jag förutsätter att de har ett barn i vagnen men kan för mitt liv inte förstå att de inte är rädda om barnet!?!?).
Läste du I GP artikeln för några månader sen där just dessa personer klagade på bilisterna på Linnégatan som enligt deras utsago kör som idioter och gärna gasar lite extra när de ser trafikljuset slå om till gult, istället för att stanna? Jag har ingen åsikt i ämnet, för jag är så sällan där, men det är klart intressant att höra båda sidorna. Din beskrivning förvånar mig inte ett dugg, såna människor finns det alldeles för många av.

Hade de haft körkort så hade de vetat hur farligt det är och hur utsatt man är som gångtrafikant. Å andra sidan ser man också en hel del bilister som kör som rallyförare på lugna gatan bland en massa småbarn. Fast oförsiktiga gångtrafikanter tycker jag nog är i majoritet.

Annars vill jag knyta an till rondellkörningen. Alltför många gånger har jag tvingats stanna före en rondell helt i onödan bara för att vederbörande inne i rondellen inte fattar att man skall blinka ut höger.

/Björn
Användarvisningsbild
av Scania
#178937
Här i Lund finns det gott om cyklister. Gång på gång ser man cyklister som anser att de har företräde på övergångsställen, precis som om de vore fotgängare. De kommer i hög fart utan att se sig för och räknar kallt med att bilisterna skall väja för dom. Livsfarligt!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 543

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]