...

Moderator: Moderatorer

#179036
Ujuj, vad mycket det finns att reta sig på i trafiken! Blinkers, spoilerljus, cyklister, amatörpoliser, you name it! Men allra mest retar jag mig på att jag retar mig på att alla idioter måste vara på vägen samtidigt som jag.
#180688
dont get me started
rondellkörning , komma förstmentalitet och användning av blinkers i allmänhet.
det händer ibland att :twisted: far i mig,och jag inför dubbelfiliga rondeller lägger mig i vänsterfilen snett bakom annan bil för att hänga på tutan om de skär genom rondellen.
och det gör ungefär en av fyra om det inte är för mycket trafik i rondellen just då.
av LarsBd
#181799
Det som irriterar mig mest är irriterade förare,,, där fick ni och jag råkade visst skjuta mig i foten också.
Sanningen är faktiskt att irriterade förare är farligare än lugna dito så jag säger som Åke Cato sa i en rattmuffensketch "krama varandra i trafiken".
Användarvisningsbild
av vetten
#182162
Ja först så är det ju bara att instämma med tidigare inlägg men en sak som jag blir IRRITERAD på är alla som måste envisas med att hålla c:a 5km/h under gällande hastighet typ 85 på 90-sträcka osv att dessa sen inte verkar ha någon backspegel att kolla i så att dom kan släppa förbi bakomvarande skapar bara irritation i den växande kön bakom och med farliga omkörningar som följd :-(O)
Användarvisningsbild
av Tomas88
#182374
Att de håller 5 km/h lägre än hastighetsbegränsningen kan bero på att hastighetsmätaren visar lite fel, vilket den gör på de flesta bilar vad jag förstått.
Jag har en GPS och enl den så visar min hastighetsmätare ca 5 km/h för sakta.
Så jag brukar alltid ligga så mätaren visar 55 på 50-väg osv.

Men du har rätt i att man kan ju ändå släppa förbi folk även om man kör enl gällande hastighet (eller tror att man gör de).
av DDD
#182466
LarsBd skrev:"krama varandra i trafiken".
:) Förstår tanken men håller kanske inte riktigt med. Jag menar, vad händer om folk försöker krama varandra i trafiken hela tiden!
av Marbas
#182638
Tomas88 skrev:Att de håller 5 km/h lägre än hastighetsbegränsningen kan bero på att hastighetsmätaren visar lite fel, vilket den gör på de flesta bilar vad jag förstått.
Jag har en GPS och enl den så visar min hastighetsmätare ca 5 km/h för sakta.
Så jag brukar alltid ligga så mätaren visar 55 på 50-väg osv.

Men du har rätt i att man kan ju ändå släppa förbi folk även om man kör enl gällande hastighet (eller tror att man gör de).
Jag kör ofta ifatt billister som kör i 85km/h enligt min hastighetsmätare, vilket borde betyda att de kör i 80 i verkligheten...
Användarvisningsbild
av Sparkz
#182665
Åkte på 90-väg med fartkameror. Bilen framför håller 80, och går för säkerhets skull ner till 70 innan varje kamera. För mycket mötande trafik för att köra om, så jag fick ligga där i en mil eller så. Morr.

Låg i 90 på en 70-väg. (Man gör så på den vägen) Blev omkörd av en Renault så det visslade. Lite längre fram rätar vägen ut sig och det blir 90. Då kommer jag ikapp den fan igen, för då håller han 80. :shock:
Jag använder gärna farthållaren, och då är det rätt irriterande med folk som inte kan hålla en jämn hastighet. Bara sakta ner från 90 till 70 mitt på en raka. Varför? Pensionärsparet ute och åker? "Men titta vilken fin graaan!"
Användarvisningsbild
av Tino
#182685
Finns otroligt många saker :D

Men jag som pendlar 10 mil om dagen varav 8 är på motorväg så skulle jag säga 2 saker.
1 dom som inte håller avståndet.
2 när man ligger bakom en person och man anser efter ett tag att han kör lite får långtsamt så man gör sig redo för en omkörning, och självklart när jag är jämsides med han så skall han börja gasa på.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 544
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]