...

Moderator: Moderatorer

#1397484
Lövet skrev:@bensii87,
fjohan82 skrev:Senast igår kväll:
Folk som ligger i vänster körfält på en tvåfilig motorväg - under gällande hastighetsgräns.
Why?! :bored:
Är det 70 eller lägre får man som bekant köra om till höger, inte annars.
Hen flyttade dock på sig illa kvickt när jag vräkte på helljuset, så tåget med bakomvarande bilar kunde passera, blev som mitt på dagen i den där Folkvagnen..... :-)
Besläktad med detta - folk som lägger sig i vänster fil i 109 km/h (max) bara för att det är en lastbil 1km bort.
Precis. Har absolut inga problem med folk som håller hastighetsgränsen(ish), men man kan ju anpassa när man påbörjar omkörningen :bored:
#1397488
Steffe3 skrev:Precis. Har absolut inga problem med folk som håller hastighetsgränsen(ish), men man kan ju anpassa när man påbörjar omkörningen :bored:
Det är så tydligt att vissa gör det medvetet också. När det kommer säg 3 bilar med lite högre så fart så MÅSTE personen byta fil precis framför istället för att vänta fem sekunder. Och så åker han förbi lastbilen lååååååååååååångsamt. Inte sällan ligger han kvar i vänsterfil om det är en lastbil till bara inom synhåll.
#1397577
Erik Å skrev:En stilla undran, är lagstiftningen runt stopp-plikt ändrad? Har jag missat nåt?
Ser folk som kör förbi stoppskyltar utan att ens sakta in nästan varje dag numera..
Undrar detsamma, lite mer som "lämna företräde".

Högerregeln här på landsbygden är även den utan betydelse numera.
#1397580
Erik Å skrev: fre 21 aug 2020, 21:58 En stilla undran, är lagstiftningen runt stopp-plikt ändrad? Har jag missat nåt?
Ser folk som kör förbi stoppskyltar utan att ens sakta in nästan varje dag numera..
Japp, samtliga tyckte nämnligen att det var ”skitjobbigt” att stanna.
#1397599
vetten skrev:Tråkigt att det blivit så Bild
Men det flyter ju på bättre,inga långa köer.Bild

Skickat från min V90-18


Användarvisningsbild
av joel80
#1397603
Magnus-B skrev:
vetten skrev:Tråkigt att det blivit så Bild
Men det flyter ju på bättre,inga långa köer.Bild

Skickat från min V90-18
Förutom alla gånger det smäller. Då står hela stan stilla istället. Bild
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1397614
Ju färre poliser ute på vägarna, ju fler rötägg som chansar i olika situationer, risken att åka dit för något är ju minimal idag.
Det har blivit väldigt egoistiskt i trafiken, ingen bryr sig längre om hur ens eget bristfälliga agerande påverkar andra...
  • 1
  • 503
  • 504
  • 505
  • 506
  • 507
  • 544

Uppdatering på den trasiga "bränsl[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m[…]

Har en Volvo S80 II årsmodell 2011. Den har […]

C003107 -Hjulhastighetsgivare

Ganska stort. Fram är den inte integterad som[…]