...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1392670
Jallemet skrev:
Micce1980 skrev:Ja men knivhugg gärna folk för att de gjort en kass omkörning, lysande idé :bored: En sak att vara oense men folk ballar ju f-n ur alldeles för lätt

https://www.aftonbladet.se/a/4q5W7o
Det kunde bli lite lugnare i trafiken om Harry Haffa började rulla ut och synas lite mer, nu ser jag dom vid skiftbyte, tankning eller på utryckning.
Det är en stor förlust att vi förlorat så många trafikpolisen. Att man omorganiserat och tagit bort nästan alla. :(
#1392849
Hur svårt ska det vara?! Tänd bakljusen när det är mörkt ute! :devil:
Inom loppet av 1 km ser jag två små Nordkoreanska bilar med hemtjänst-logga som kör runt och inte syns... :devil:
En har jag framför mig, ett par lätta blink för att uppmärksamma föraren att något inte stämmer hjälper självklart nada...:bored:
#1392858
@fjohan82,

Näe de vet så klart inte vad du menar, de tror ju att det sköter sig självt. Toyota är förvånansvärt dåliga på detta med eller så lär de ut att ha vredet "fel" när bilen startas. Samma igår, regnade som bara den och gissa vilka som inte syntes i trafiken.... Nja, bättre om alla bilar fick ny mjukvara som ska rulla i Sverige och Skandinavien eller varför inte på ännu fler ställen att det inte går att släcka ljuset helt fram och bak. Lär ju inte kräva många olyckor för att helt sätta ur spel det som sparas på att ha det släkt
av Lövet
#1392896
fjohan82 skrev:Hur svårt ska det vara?! Tänd bakljusen när det är mörkt ute! :devil:
Inom loppet av 1 km ser jag två små Nordkoreanska bilar med hemtjänst-logga som kör runt och inte syns... :devil:
En har jag framför mig, ett par lätta blink för att uppmärksamma föraren att något inte stämmer hjälper självklart nada...:bored:
Personerna i de bilarna är tokstressade för att hinna till alla gamlingar och helt ointresserade av bilen och dess funktioner. Att sådana bilar inte har auto-läge är inte bra alls.

@micce1980: Det är ännu värre. Toyota kan man inte lämna i halvljusläge - då fortsätter bilskruttet att lysa med nyckeln ur och låst bil! Den måste alltså alltid ställas i läge 0. Som gjort för att glömma vrida på ljuset, särskilt som instrumentbelysningen är på alltid. Det är verkligen så urbota korkat konstruerat.
#1392898
Lövet skrev:Det är ännu värre. Toyota kan man inte lämna i halvljusläge - då fortsätter bilskruttet att lysa med nyckeln ur och låst bil! Den måste alltså alltid ställas i läge 0. Som gjort för att glömma vrida på ljuset, särskilt som instrumentbelysningen är på alltid. Det är verkligen så urbota korkat konstruerat.
Är det verkligen så illa numera?
Hade själv några japaner före millennieskiftet, där var det vanlig halvljusautomatik som inte gick att stänga av, dock var man tvungen att manuellt slå på halvljus för att kunna använda helljus.
av Lövet
#1392902
kebabpizza skrev:Hade själv några japaner före millennieskiftet, där var det vanlig halvljusautomatik som inte gick att stänga av, dock var man tvungen att manuellt slå på halvljus för att kunna använda helljus.
Snabbsvar
Flertalet fungerar så. Bland annat Toyota Yaris som är så vanlig i hemtjänsten. Sen finns det dyrare utrustningsversioner som har halvljusautomatik som standard men dessa köper ju inte hemtjänsten...
#1393314
Lövet skrev: mån 27 jul 2020, 11:38
kebabpizza skrev:Hade själv några japaner före millennieskiftet, där var det vanlig halvljusautomatik som inte gick att stänga av, dock var man tvungen att manuellt slå på halvljus för att kunna använda helljus.
Snabbsvar
Flertalet fungerar så. Bland annat Toyota Yaris som är så vanlig i hemtjänsten. Sen finns det dyrare utrustningsversioner som har halvljusautomatik som standard men dessa köper ju inte hemtjänsten...
Hemtjänsten i vår kommun har alla nya Yaris Auto-läge som sköter all belysning själv (ja t o m helljuset ifall man vill det), så generalisera inte! ;)
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1394593


En sak som jag retar mig på är när EPA-traktorer, A-traktorer och mopedbilar kör nästan nere i diket. Kör mitt i filen! För fan! Brukar jag skrika.

1/4 fil gör inte en omkörning lättare.
20200803_233844.jpg
20200803_233844.jpg (73.41 KiB) Visad 923 gånger
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

  • 1
  • 501
  • 502
  • 503
  • 504
  • 505
  • 544
Leasing bildäck

Om det gått till så är det ren st[…]

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Volvo v70 med märkligt elfel.

Hej! Pillade lite med flottören till tanken […]