...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SRT
#1256805
Lätt irriterad över hur något så roligt som Hayabusan kan får svetten att rinna över ryggen på mig bara jag går förbi garaget när jag vet att den försöker ta livet av mig varje gång jag inte accepterar dess kraft om jag skulle få för mig att missbruka den. Varför kan man inte bara köra bil som många andra !?. :-D

#1256870
Litet avlägset trafikrelaterat men det handlar om saker som behövs för att det ska funka ute på vägarna.

Nåväl... blev litet irriterad när jag skulle plocka bort ett hjul på BMWn... hjulbultarna satt som berget. Kollade samtliga hjulbultar de satt som fastsvetsade.

Förklaringen låg i att jag bytte jag däck hos en lokal firma för en månad sedan och de hade uppenbarligen misslyckats totalt med åtdragningsmomentet.

Åkte tillbaka till firman idag och sa åt dom att fixa detta. Fatta detta... deras ordinarie mutterknackare med lossdragningsmoment på 1200 Nm (!) klarade inte att lossa bultarna. Krävdes deras stora maskin som är avsedd för lastbilar, oklart vad maxmomentet var på den men ett rent under att bultarna höll för lossdragningen och att inte fälgarna sprack.

Då menar mekanikern att det skulle bero på att det är fel på bultarna! Jädra lustigt att det aldrig någonsin varit några som helst problem med losstagning när jag själv dragit bultarna med de 130 Nm de ska ha. Varför inte helt enkelt erkänna att de gjort bort sig rejält och erbjuda sig att ersätta med en ny uppsättning hjulbultar eftersom de gamla troligen blev permanent förstörda pga 10ggr högre moment än de ska ha.

Aldrig i livet att jag anlitar samma däckfirma igen... samtliga bultar är rejält massakrerade och en ny sats bultar är beställd ca 600 kr.

__
PS. Ser att jag postat i fel kategori, moderatorer får gärna flytta till en bättre kategori om man vill.
#1257113
SRT skrev:Lätt irriterad över hur något så roligt som Hayabusan kan får svetten att rinna över ryggen på mig bara jag går förbi garaget när jag vet att den försöker ta livet av mig varje gång jag inte accepterar dess kraft om jag skulle få för mig att missbruka den. Varför kan man inte bara köra bil som många andra !?. :-D

För att du har ett riskbeteende?
#1257486
Jag blir irriterad på de som bara för att det är en liten röd bil de ser framför sig måste köra om oavsett vilken hastighet jag håller för att sedan gå ner i hastighet och ligga som en stoppkloss. Det är inte bara Herr Karlsson '86 år eller Fru Olsson '93 år som kör Peugot 107 auto. Det finns även jag, en viril ung och klok man på 54 år, som låter alla tre cylindrar med tillhörande 68 hk jobba på och aldrig sölar eller ligger i vägen.
#1257490
SBergdahl skrev: sön 01 jul 2018, 15:02 Folk som kör om och sänker farten, eller inte använder farthållaren och pendlar I fart, är sjukt störande. Har hört fler som säger att det blir värre när man kör en liten bil..
Ingen betedde sig så här när jag körde Saab 9-5 trots samma hastigheter. Det är som om det går en dels ära förnär att köra bakom en liten röd plåtlåda som de tycker är en liten "skitbil".
#1257689
Mest irriterad på mig själv att jag alls nedlåter mig till att bli irriterad på div puckon i trafiken... men visst så är det ibland.

En del ser fram emot automagiska kör-robotar och ärligt talat kan det nog vara precis den rätta medicinen vad gäller vissa folk som inte förstår hur man kör bil. Hundra procent för detta (bara jag får fortsäta köra som jag tycker är lämpligt).
#1257706
Efter idag:
-Alla människor i Toyota
-Alla hantverkare
-Lastbilar i mittfil
-Vägarbetare som spärrar av en halv väg men inte jobbar

:devil: :devil: :devil:
Dålig start idag
#1257804
Bosse9988 skrev: sön 01 jul 2018, 15:09
SBergdahl skrev: sön 01 jul 2018, 15:02 Folk som kör om och sänker farten, eller inte använder farthållaren och pendlar I fart, är sjukt störande. Har hört fler som säger att det blir värre när man kör en liten bil..
Ingen betedde sig så här när jag körde Saab 9-5 trots samma hastigheter. Det är som om det går en dels ära förnär att köra bakom en liten röd plåtlåda som de tycker är en liten "skitbil".
Då skall du testa att köra en Skoda. Det spelar ingen roll att jag har största modellen och för årsmodellen dyraste versionen. Folk SKALL köra om. Speciellt de som upplever att de kör så kallade premiummärken. Fast de skall ju köra om allt och alla i alla fall.
#1260461
Jag blir irriterad på folk som slänger ut fimpar från sina bilar, speciellt nu när det är så torrt som det är.
De senaste 3-4 dagarna har jag legat bakom 5-6 bilar åtminstone, där föraren har gjort såhär... :mad:
  • 1
  • 444
  • 445
  • 446
  • 447
  • 448
  • 543
Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]