...

Moderator: Moderatorer

#1266757
Leopold skrev:[quote=W.A.P.E. post_id=<a href="tel:1264817" data-original-title="" title="">1264817</a> time=<a href="tel:1534253321" data-original-title="" title="">1534253321</a> user_id=204]
Med risk för att låta som en stofil, men jag har ofta upplevt detta jojo'ande med kvinnliga förare
Jo det låter ganska mycket stofil om det. Själv har jag sett detta med förare oavsett kvinna/man bakom ratten. Pratas det / fifflas med mobil under körning så blir det väldigt tveksam trafikprestanda och inte ens den berömda kvinnliga simultankapaciteten kan råda märkbar bot på detta. Det blir rutten körning helt enkelt.[/quote]

Jag upplever att kvinnor är överrepresenterade när det gäller att trycka en telefon mot örat i privatbilar. När det kommer till lastbilar och hantverkare så är det mer eller mindre obligatoriskt att det skall tryckas en telefon mot örat under tiden det körs bil.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1266906
Att jag inte har en dashcam!

Idag skulle jag köra om på vänsterfil och precis när jag ska passera börjar bilen preja mig till vänster och jag får ställa mig på bromsen för att inte köra in i sidan på honom. Sedan åker han sicksack för att inte jag ska kunna köra om. Nu är jag så arg så jag kokar, klipper ett kort på regnumret med min telefon och sätter på filmning men misslyckas, jag tror att jag filmar men den är på standby. Fan!

Efter några kilometer saktar jag farten och följer med på avstånd. Ser honom svänga av och följer in på ett villaområde. Precis när han kliver ur bilen kör jag fram och hoppar ur och konfronterar honom och säger att jag har honom på film, jag tror alltså att jag har lyckats filma. Det är en jävla gubbe i 60-års åldern i en Kia suv och han försvarar sig med att ”alla kör om honom och han fick nog”. I vilket fall, han är ångerfull men jag är skitarg och hoppar in i min bil och skriker om att jag ska till polisen och göra en anmälan och visa filmen.

Jag stannar till och ska titta hur filmen blev....faaan!
#1266909
Robbi skrev:Att jag inte har en dashcam!

Idag skulle jag köra om på vänsterfil och precis när jag ska passera börjar bilen preja mig till vänster och jag får ställa mig på bromsen för att inte köra in i sidan på honom. Sedan åker han sicksack för att inte jag ska kunna köra om. Nu är jag så arg så jag kokar, klipper ett kort på regnumret med min telefon och sätter på filmning men misslyckas, jag tror att jag filmar men den är på standby. Fan!

Efter några kilometer saktar jag farten och följer med på avstånd. Ser honom svänga av och följer in på ett villaområde. Precis när han kliver ur bilen kör jag fram och hoppar ur och konfronterar honom och säger att jag har honom på film, jag tror alltså att jag har lyckats filma. Det är en jävla gubbe i 60-års åldern i en Kia suv och han försvarar sig med att ”alla kör om honom och han fick nog”. I vilket fall, han är ångerfull men jag är skitarg och hoppar in i min bil och skriker om att jag ska till polisen och göra en anmälan och visa filmen.

Jag stannar till och ska titta hur filmen blev....faaan!
Jaha du, sitter och leker med mobiltelefonen under körning? Något som är olagligt och irriterar mig!

Du borde faktiskt installera en dashcam i stället.
#1266914
Nä, du behöver inte installera en dashcam om du inte vill.
#1266919
Visst gjorde Kia föraren fel, men han lär väl skaffa pepparspray efter detta. Visst har man även rätt att bli förbannad också men en annan hade ju hunnit lugna ner sig innan de där kilometerna passerat. Tänk lite på din hälsa med, säg ifrån när något händer men släpp det sen :-)
#1266923
En dashcam gör att man kan lugna sig lite.. I allafall oftast. Bara vetskapen om att idioten finns på film gör mig lugnare och lite (skade)gladare på nått vis. ;)

Hur kunde gubben bli sur över omkörningar när det var flerfiligt? Han måste ha det jättejobbigt i Stockholmstrafiken!
Användarvisningsbild
av Robbi
#1266932
Jag är en lugn person och trots att jag var tvärarg så försökte jag resonera lugnt. Den som förolämpade mest var gubben, jag tog mest hämnd genom att låta honom tro att jag skulle gå vidare med det. Detta var alltså tidig och gles morgontrafik med flerfiligt in till Göteborg, hastighet runt 80, och vad han gjorde ute kl 06.30 nåt, är ju ett mysterium för han åkte ju hem. Ja, han kan ha nattjobbat.

Han blev alltså irriterad över att jag försökte passera honom i 80 när han själv låg precis under. Jag förstår inte heller varför. Han gav ingen bra förklaring mer än att han har fått nog av omkörande bilar. Något psykiskt med andra ord.

Har börjat leta dashcam. Tycker att idioterna på vägarna bara blir fler. Något tips på en sådan?
  • 1
  • 448
  • 449
  • 450
  • 451
  • 452
  • 543

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]