...

Moderator: Moderatorer

#1275655
Jallemet skrev:Dags igen, jag blir galen på alla lagbrytare med släpvagnar i 90-100km/h.
Uj uj..

Jag brukar ligga runt 10km/h över med släpvagn.. Alltså typ 90km/h. I allafall på motorvägar. Tycker det blir säkrare än om man ligger i 80 och alla lastbilar och långtradare ska om en med långa utdragna omkrörningar för att svänga in med bara meters marginal framför. Ligger man i ca 90km/h håller man samma fart som dem och behöver oftast vare sig bli ikapphunnen eller hinna ikapp dem. Då är det bara långfärdsbussarna att bråka med! :D
#1275673
Ah kanske det man ska göra, kör ju sällan (mycket sällan) med släp men att höja hastigheten några pinnhål kanske är bättre för blodtrycket ;-) Annars så när ett släp är tungt tar man ju det lugnt men när det är avlastat ska folk ändå fortfarande om, tror de, alltid lika skoj att lämna de i backspegeln efter ett rödljus eller där vägen svänger lite,,, amatörer :party:
#1275679
90km/h är helt okej, optimalt att följa kunna följa trafikrytmen.

Men omkörning alltså, med tanke på kunskapen gällande lastsäkring ska ju hälften ha en käftsmäll och den andra halvan ska kastreras.

#1275694
Japp, jag har haft en dålig vecka med mina mottrafikanter.

Igår och idag med dessa jä##a amatörer utan känsla som ska slå på sina triple-x-lightforce-rigid-xenon-ledbar-extraljus en halvmeter före min huv!

Vad har artigheten tagit vägen?
Är det svårt att vänta tills mötet är förbi, eller i alla fall jämsides innan?

Grrr...

Bilen är parkerad för den här veckan, på måndag får jag ta nya tag...andas...
#1275715
Jallemet skrev: lör 20 okt 2018, 00:13 90km/h är helt okej, optimalt att följa kunna följa trafikrytmen.

Men omkörning alltså, med tanke på kunskapen gällande lastsäkring ska ju hälften ha en käftsmäll och den andra halvan ska kastreras.
Bästa jag sett var nog när det stod en stor engelsk skinnfotölj i vägrenen på E6an. En sån som väger som ett kassaskåp. Några hundra meter senare stod en bil med släp parkerad i vägrenen med matchande soffa. Jäkla tur att ingen låg bakom den, är väl som att köra på en älg antar jag..
Användarvisningsbild
av joel80
#1275733
Jallemet skrev:Japp, jag har haft en dålig vecka med mina mottrafikanter.

Igår och idag med dessa jä##a amatörer utan känsla som ska slå på sina triple-x-lightforce-rigid-xenon-ledbar-extraljus en halvmeter före min huv!

Vad har artigheten tagit vägen?
Är det svårt att vänta tills mötet är förbi, eller i alla fall jämsides innan?

Grrr...

Bilen är parkerad för den här veckan, på måndag får jag ta nya tag...andas...
Du kör inte med dimljusen på va? :)

Jag erkänner att jag, i situationer av gubbgrinighet, kan göra just så (fast utan ledramp) mot de som envisas med att åka runt med dimljusen igång också. Speciellt dom som har sånna dimljus som skickar ljuset precis åt alla håll, och gärna bytt till led. Då vill ju inte jag vara sämre och vill också köra med extra ljus...
#1277256
Inte irriterad med fundersam, och lite rädd ;-) Folk som ska köra om en stillastående buss eller bil som stannat för att släppa av folk, deras bil får med god marginal plats på deras körfält också vid omkörningen men ändå ska de över i körfältet jag möter de i. Så de lämnar mer utrymme åt bussen/bilen än vad som ges mellan mig och den som kör om. Ska jag tolka det som att de hellre frontalkrockar de hellre än ens riskerar att nudda bussen/bilen med backspegeln :nerd: Detta händer även på vägar med högre hastigheter och är än mindre spännande då
  • 1
  • 455
  • 456
  • 457
  • 458
  • 459
  • 543
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]