...

Moderator: Moderatorer

av anp
#182821
Mig själv och andra som sagt.

*Igår var det en som kände behov att att tuta på mig då denne uppenbarligen tyckte att jag tog
för stor plats med bil och stort släp i en cirkulationplats.
Att denne inte ens var nära då jag körde ut tycktes inte hindra denne från att kasta sig på signalhornet då h*n kom i kapp mig.

*Och att jag sedan i min "upprördhet" över dennes signalerande, i nästa cirkulationsplats, faktiskt trängde mig före en annan bilist. Om än i ytterfil medans denne låg i innerfil för vänstersväng. :oops:

*De självmordsbenägna idioterna som gick över ett ljusreglerat övergångsställe, mot rött naturligtvis, efter att först ha tittat på mig som närmade mig övergångsstället/korsningen.
I.o.f.s gläds jag mer än irriterar mig över dem, i.o.m att jag fick dem att både hoppa högt och lägga benen på ryggen då jag fick anledning att tuta på dem :twisted:
Senast redigerad av 1 anp, redigerad totalt 0 gånger.
#182860
C.W. skrev:gångtrafikanter som propt skall korsa vägen utan att se sig för, fast man som bilist inte har en sportslig att stanna.
+1 (delvis)

Vissa gör det dessutom enbart för att jävlas, häromdagen var jag ute med R:en och en herre på 60 år går ut bakom en buske i mörkret rakt ut på vägen ca. 1-2 meter, stannar och vrider sig emot mig och tok blänger för att jag ska stanna. Notera att jag låg i 45-50 och hade 25-30 meter till övergångsstället när han klev ut. Vilket resulterade att jag fick tvärnita med en bil bakom, fick kvar ungefär en meter från honom.. Det jag hatar mest av allt är alltså gångtrafikanter med attityd! Ska peka finger om man inte hinner stanna och bli förbannade. Hänt mig en gång när jag åkte i en Evo att en 40-45 årig kvinna pekade finger när jag inte hann stanna (hon antydde inte att hon skulle gå förrän det var för sent). Varav jag som inte hade någon bakom blocknitade och backade tillbaka.. Hon sprang så enda in i.. Någon som kan förklara varför man ens pekar finger åt en främmande människa på det viset? Har rätt lång stubin men visar gärna att jag inte uppskattar det.. Men förr eller senare råkar de ut för någon som inte är lika ödmjuk..
#182885
anp skrev:*De självmordsbenägna idioterna som gick över ett ljusreglerat övergångsställe, mot rött naturligtvis, efter att först ha tittat på mig som närmade mig övergångsstället/korsningen.
I.o.f.s gläds jag mer än irriterar mig över dem, i.o.m att jag fick dem att både hoppa högt och lägga benen på ryggen då jag fick anledning att tuta på dem :twisted:
Tack snälla Aschberg som startade hysterin med att gångtrafikanter på övergångsställen alltid har företräde
Rött på övergångsstället eller inte , som bilist åker man dit i alla lägen.

Har en kompis som varit i rättegång för att en tomte som stog o väntade helt plödsligt hoppade ut.
Killen sa på fullt allvar att han fick slänga sig åt sidan och samtidigt hinna med att slänga en klädnypa mot bilens grill :roll:
Killens kompis som varit närvarande ville tydligen inte begå mened , så min kompis blev friad.
Och det var ju bra :D
#182918
En bekant till mig lyckades plocka en cyklist och passagerare på E4an genom stan mitt i vintern (70 väg) då de cyklade över mot rött. Som tur var klarade båda sig bra trots att ena kom igenom rutan och den andra flög som en vante.
Det gick till rättegång och slutade med att dom fick betala skadestånd att laga bilen/arna. Kan avslöja att det blev en seriekrock med 4 bilar inblandade då de var 2 cyklar och 4 personer på dom men han jag känner var den enda som faktiskt körde på någon - han gled bara när han försökte tvärnita så att lite rätt i övervakade lysen verkar vi ha..
Men i sådana lägen struntar jag iallafall i vem som är vållande huvudsaken är att alla klarar sig..
Användarvisningsbild
av hebbe
#182941
det som stör mig mest är att "ingen" blinkar, och ja tycker det är värst när yrkesförare inte gör det, dom borde ju vara ett fördedöme i trafiken. andra saker som stör mig är; folk som ligger i mittenfilen på 3 filig motorväg, och gärna då riktigt långsamt. cyklister som tror dom äger stan, gärna då utan ljus i mörker, när nån ligger i "röven" fastän man håller hastigheten
#182974
hebbe skrev:det som stör mig mest är att "ingen" blinkar, och ja tycker det är värst när yrkesförare inte gör det, dom borde ju vara ett fördedöme i trafiken. andra saker som stör mig är; folk som ligger i mittenfilen på 3 filig motorväg, och gärna då riktigt långsamt. cyklister som tror dom äger stan, gärna då utan ljus i mörker, när nån ligger i "röven" fastän man håller hastigheten
Fenomenet att inte blinka (& fan inte se sig för innan man byter körfält) verkar bli mer & mer vanligt. Så sent som idag så höll jag på att bli rammad av av någon jävla dagdrömmare till miffo som iof slängde på blinkersen men hade noll uppsikt. Mitt hängande på tutan fick idioten att vakna till & återgå till sitt körfält.
av Kluster
#183492
Det jag direkt tänker på är när bilister inte använder blinkersen! För vissa verkar det som att de glömde bocka för körriktningsvisare i Tillbehörs-delen vid bilköpet. Ser ofta bilister på motorvägar som byter filer kors och tvärs utan någon som helst blinkersanvändning.
Användarvisningsbild
av Claes74
#183617
Jag har en husvagn på 1,6 ton och släpar runt på en hel del på sommrarna, denna förpassar jag gärna till vägren när någon vill om. Det tråkiga är att bara 2 av 10 behagar tacka mig för att jag skumpar runt i vägrenen för att de skall komma snabbare fram.
Efterlyser lite mer brödraskap i trafiken (skriver systerskap oxå så jag inte får jämo efter mig).
Jag blir glad och tackar om jag blir förbisläppt när jag har bråttom
#183624
Claes74 skrev:Jag har en husvagn på 1,6 ton och släpar runt på en hel del på sommrarna, denna förpassar jag gärna till vägren när någon vill om. Det tråkiga är att bara 2 av 10 behagar tacka mig för att jag skumpar runt i vägrenen för att de skall komma snabbare fram.
Efterlyser lite mer brödraskap i trafiken (skriver systerskap oxå så jag inte får jämo efter mig).
Jag blir glad och tackar om jag blir förbisläppt när jag har bråttom

Jo, det är rätt!
Brukar själv oftast försöka att tackblinka när ex en lastbil gör sig besväret att flytta på sig då man vill om. Överhuvudtaget så tycker jag att det är dåligt ställt med att visa uppskattning..... alltför många verkar inte förstå att det hela bygger på "give & take"....
Användarvisningsbild
av Claes74
#183740
V70BiFuel03 skrev:
Claes74 skrev:Jag har en husvagn på 1,6 ton och släpar runt på en hel del på sommrarna, denna förpassar jag gärna till vägren när någon vill om. Det tråkiga är att bara 2 av 10 behagar tacka mig för att jag skumpar runt i vägrenen för att de skall komma snabbare fram.
Efterlyser lite mer brödraskap i trafiken (skriver systerskap oxå så jag inte får jämo efter mig).
Jag blir glad och tackar om jag blir förbisläppt när jag har bråttom

Jo, det är rätt!
Brukar själv oftast försöka att tackblinka när ex en lastbil gör sig besväret att flytta på sig då man vill om. Överhuvudtaget så tycker jag att det är dåligt ställt med att visa uppskattning..... alltför många verkar inte förstå att det hela bygger på "give & take"....
Exakt, blir så mycket trevligare då
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 543
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]